Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Bitirme Projesi: Stratejik Tasarım | IND 402 | Bahar | 02+08+00 | Zorunlu | 6 | 15 |
Akademik Birim: | Endüstriyel Tasarım |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Ders, endüstri yoluyla çok sayıda üretilecek ürünlerin tasarlanması sürecinde öğrencinin dört yıl boyunca kazandığı temel mesleki bilgilerin ışığında özgün tasarım yaklaşımlarının geliştirilmesini, uygulamaya yönelik bilgilerin aktarılmasını, profesyonel hayatta gerçekçi ürünlerin tasarlanması için gerekli olan profesyonel yaklaşım ve karar verme yöntemlerinin kullanılmasını amaçlar. Proje konuları, tasarım ve üretim sürecinde öğrencinin bir endüstri sektörüyle işbirliğine imkân sağlayacak alanlarda belirlenir. |
Dersin İçeriği: | Ders ürün tasarımı sürecinin araştırma, problem tanımlama, (ürün) işlev analizleri, kavram geliştirme, ürün eleştirisi, yaratıcı ürün önerileri geliştirme, teknik detay çözme, malzeme ve üretim tekniği belirleme aşamalarını ve dört yıllık bilgi birikimlerini, endüstriyel firmaların desteğiyle üretilebilecek profesyonel ürünlere dönüştürmeleri üzerine odaklanır. Bitirme projesi, endüstriyel bir kuruluş bünyesinde ürün tasarlayan bir tasarımcının göz önünde bulundurduğu tüm üretim ve tasarlama kriterlerini bütüncül bir biçimde ele alır; tasarlanan ürünlerin üretilebilir gerçeklikte ve detayda olmasını amaçlar. Öğrenciler, mevcut üretim sektörleri ve endüstrileriyle ortak çalışmaya teşvik edilir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Stüdyo içi tartışmalar Araştırma Çalışmaları Ürün Modelleri ve Eskiz Çalışmaları Proje değerlendirme Ara dönem ve final proje sunumları: Öğrenciler yürüttükleri tasarım projeleri ile ilgili gelişmeleri her ders sunmak ile sorumludur |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje Föyünün Dağıtılması + Proje Tanıtımı | |
2 | Alan Araştırması + Araştırma Konularının Belirlenmesi | |
3 | Tasarım Probleminin Tanımlanması | |
4 | Pazar ve Sektörel İhtiyaçların Belirlenmesi | |
5 | Kullanıcı İhtiyacı İncelenmesi | |
6 | Problem Analizi ve Ürün Konsepti Geliştirme | |
7 | Alternatif Konseptlerin Üretimi | |
8 | Ürün Senaryosunun Oluşturulması | |
9 | Konsept Değerlendirilmesi: 3 Boyutlu Mock-up Modelleri | |
10 | Ürün ve Tasarım Değerlendirilmesi | |
11 | Sistem, Alt-sistem ve Bileşenlerininin Tasarımları | |
12 | Malzeme Kararlarıının Alınaması | |
13 | Ürün Detaylarının Çözümlenmesi | |
14 | Detay ve Ürün Spesifikasyonları Değerlendirmesi |
Robinson, Alan. 1997. Corporate Creativity: How Innovation and Improvement Actually Happen. Berrett-Koehler Publishers. Kagan, J. & Vogel, C. 2002 Creating Breakthrough Products. Prentice Hall. Deming, W. E., 1986. Out Of the Crisis. Quality, Productivity and Competitive Position. Cambridge University Press. Kenya Hara, 2007, Designing Design, Lars Muller; 2nd Edition William Lidwell, Kritina Holden and Jill Butler, 2003, Universal Principles of Design, Rockport Publishers William McDonough and Michael Braungart, 2002, Cradle to Cradle: Remaking the Way We Make Things North Point Press Bill Moggridge, 2007, Designing Interactions, The MIT Press Tom Kelley, 2001,The Art of Innovation: Lessons in Creativity from IDEO, Crown Business Rob Thompson, 2007, Manufacturing Processes for Design Professionals, Thames & Hudson Karl T. Ulrich and Steven D. Eppinger, Product Design and Development, McGraw-Hill/Irwin; 5 edition Deming, W. E., 1986. Out Of the Crisis. Quality, Productivity and Competitive Position. Cambridge University Press. Kenya Hara, 2007, Designing Design, Lars Muller; 2nd Edition William Lidwell, Kritina Holden and Jill Butler, 2003, Universal Principles of Design, Rockport Publishers William McDonough and Michael Braungart, 2002, Cradle to Cradle: Remaking the Way We Make Things North Point Press Bill Moggridge, 2007, Designing Interactions, The MIT Press Tom Kelley, 2001,The Art of Innovation: Lessons in Creativity from IDEO, Crown Business Rob Thompson, 2007, Manufacturing Processes for Design Professionals, Thames & Hudson Karl T. Ulrich and Steven D. Eppinger, Product Design and Development, McGraw-Hill/Irwin; 5 edition |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Proje | 1 | 50 |
Sunum/Jüri | 1 | 50 |
Total: | 2 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 9 | 126 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 3 | 15 | 45 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 10 | 3 | 30 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 10 | 6 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 45 | 45 |
Toplam İş Yükü (saat): | 306 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 |
OC1 | ||||||||||||
OC2 | ||||||||||||
OC3 | ||||||||||||
OC4 | ||||||||||||
OC5 |