DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Profesyonel Deneyim ve Portfolyo Tasarımı |
IND 404 |
Bahar |
02+02+00 |
Seçmeli |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Endüstriyel Tasarım |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Dersin amacı, öğrencilerin tasarım işleriyle olan eleştirel pozisyonu geliştirmeleri konusunda destek vermektir. Çeşitli ve çoklu sunum tekniklerini kullanmayı geliştiren öğrencilerden, tasarım fikirlerini ve niyetlerini anlatmayı kolaylaştıracak yöntem ve teknikleri keşfetmeleri beklenecektir. Geçmiş ve güncel projelerine krtik bir gözle bakmarak ve değerlendirerek yeni anlatım ve ifade tekniklerini kullanmaları beklenecektir. Tüm öğrenciler, dönem sonunda dijital ve basılı portfolyolarını teslim edeceklerdir. |
Dersin İçeriği: |
Bu derste, her hafta öğrenci portfolyo tasarım sürecinin bir aşamasıyla uğraşacaktır. Görselleştirme teknikleri, video-kısa film üretimi, yeni sunum teknikleri derslerde anlatılacak, örneklendirilecek ve stüdyoda uygulaması yapılacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Görsel düşünmeyi öğrenmek
- 2- Kitap/porfolyo tasarımı hakkında bilgi edinmek
- 3- Grafik tasarım yöntem, teknik ve araçlarıyla düşünmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Görsel sunumlar, seminerler, birebir görüşmeler, final teslimi |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş ve Konunun Tanıtımı |
|
2 |
Görsel sunum ve stüdyo çalışması |
|
3 |
Görsel sunum ve stüdyo çalışması |
|
4 |
Görsel sunum ve stüdyo çalışması |
|
5 |
Görsel sunum ve stüdyo çalışması |
|
6 |
Görsel sunum ve stüdyo çalışması |
|
7 |
Görsel sunum ve stüdyo çalışması |
|
8 |
Öğrenci sunumları / Juri |
|
9 |
Görsel sunum ve stüdyo çalışması |
|
10 |
Görsel sunum ve stüdyo çalışması |
|
11 |
Görsel sunum ve stüdyo çalışması |
|
12 |
Görsel sunum ve stüdyo çalışması |
|
13 |
Görsel sunum ve stüdyo çalışması |
|
14 |
Final Teslimi |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Marjanović I, Lokko LNN, Rüedi K. The Portfolio. [Electronic Resource] : An Architecture Student’s Handbook. Amsterdam ; London : Architectural, 2003 |
DİĞER KAYNAKLAR
Fletcher M. Constructing the Persuasive Portfolio : The Only Primer You’ll Ever Need. New York: Routledge; 2016. |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
10 |
Proje |
1 |
10 |
Sunum/Jüri |
2 |
20 |
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) |
2 |
20 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
20 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 5 | 5 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat): | 75 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek