Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Tasarım Yönetimine Giriş | IND 341 | Güz-Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | Endüstriyel Tasarım |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Ürün tasarımı, 20.yy.da, küreselleşmeye paralel, rekabet edebilirlik faktörü olarak önem kazanmış ve stratejik kaynak olarak konumlanmıştır. Tasarım, rekabet edebilirlik kapsamında ürün farklılaşması sürecinin önemli bir aşamasıdır. Dersin amacı, öğrencilerin tasarımın içinde yer aldığı geniş bir açıdan: pazar, tüketim, işletme içi karar mekanizmaları, kurumsal vizyon gibi ölçeklerde, tasarımın işlevinin ve süreçlere katkısının kavranmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Dersin içeriği, tasarımın kendi ölçeğinin ötesinde bütün bir ekonomik sistemin parçası olarak, girişimcilik, pazarlama, lojistik, markalaşma açılarından ürün geliştirme süreçlerini aktarmak üzere yapılandırılmıştır. Ders, bir taraftan tasarımın multidisipliner yapısını iş dünyasına katkılarıyla konumlandırırken, diğer taraftan da tasarımın içinde yer aldığı geniş bir açıda; inovasyon, markalaşma, yaratıcı kültür, tasarım düşüncesi, tüketim, işletme içi karar mekanizmaları, kurumsal vizyon gibi çeşitli konular üzerinden tasarımın kurumsal işlevinin yenilikçi süreçlere katkısının analizine odaklanır. Dersin içeriği 21. yy.’da tasarım yönetimi çalışma alanının teorik altyapısını okumalarla konumlandırarak ulusal ve uluslararası vaka çalışmaları üzerinden tasarımın holistik yapısının izlendiği tasarım yönetimi araştırma projeleri için temel oluşturmayı hedefler. Bu dersi alan öğrencilerin teorik bilginin yanı sıra, farklı endüstrilerden örnek vakalarla tasarımın yönetim boyutundaki olanakları izlemeleri hedeflenmektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Görsel destekli sunumlar Film gösterimi Okumalar Yerinde gözlem ve izlenim değerlendirme föyleri Alandan davetli konuşmacılar (en fazla 3) Yazılı materyalin açık olduğu bir arasınav Yıl sonunda tasarım odaklı bir kurumsal markanın tasarım yöntem süreçlerinin izlendiği final sunumu ve araştırma ödevi Öğrencilere bir sonraki haftanın konusuyla ilgili okuma ve/veya gezi-gözlem ödevi verilir. Derse okumaları yapmış olarak gelmeleri, sınıf içinde yapılan sunumlar sonrasında tartışmaya hazırlıklı olmaları beklenir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş, dersin amacının ve tanımının aktarılması. Beklentiler, öneriler | |
2 | ‘Tasarım yönetimi’ tanımının tarihsel evrimi | Film Gösterimi : ‘Objectified’ Okuma: DMI: 18 Views on the Definition of Design Management. Design Management Review, Vol. 9, No. 3, p. 14-19, 1998 |
3 | Rekabet faktörü olarak tasarım olgusu ve farklı endüstriler için işlevi | Tasarım galerisine ziyaret (Haaz): İzlenimlerin sınıf içinde tartışılması |
4 | Ürün geliştirme süreci ve tasarım yönetim sistemleri: BS 700 | Markalaşmış kurumsal bir tasarım mağazasına ziyaret (İKSV Design, Habitat, Mozaik): İzlenimlerin sınıf içinde tartışılması. |
5 | Tüketici analiz yöntemleri: SES profillerini okumak | Mono-brand mağaza ziyareti (Swatch, Samsonite): İzlenimlerin sınıf içinde tartışılması. |
6 | Proje yönetimi #1 : Müşteri Biref’i, tasarım brief’i-yaratıcı brief oluşturma | Final sınavı için istenen araştırma ödevinin konu, kapsam, içerik ve yazım formatının duyurulması. |
7 | Yarı-yıl sınavı | |
8 | Proje yönetimi #2 : proje planı, proje aşamaları, Zaman çizelgeleri ve teslim tarihleri oluşturma | Sınıf içi egzersiz: Öğrencinin kendi geçmiş dönem projelerinden birini proje yönetim süreçlerine göre yeniden planlaması. |
9 | Tasarımda süreklilik kavramı | |
10 | Tasarım Odaklı İnovasyon kavramı- Design Driven Innovation | |
11 | Design Thinking kavramı | Reading: Brown, Tim, 2008. Design Thinking, Harvard Business Review 85-92 |
12 | Tasarımı yönetmek: Örnek Olay #1 | Italian Furniture Industry and the Kartell Case Study |
13 | Tasarımı yönetmek: Örnek Olay #2 | IKEA: A Cultural Incubator |
14 | Tasarımı yönetmek: Örnek Olay #3 | Thea by Viko |
Best, Kathryn. 2006. Design Management: Managing Design, Strategy, Process and Implementation. AVA Academia, Switzerland. Jerrard, Robert and Hands, David (Eds.) 2007. Design management: exploring fieldwork and applications. New York, NY: Routledge. |
Borja de Mozota, Brigitte. 2003. Design management: using design to built brand value and corporate innovation. New York, NY: Allworth Press: Design Management Institute. Borja de Mozota, Brigitte. 2005. Tasarım Yönetimi. MediaCat Kitapları, İstanbul. DMI: 18 Views on the Definition of Design Management. Design Management Review, Vol. 9, No. 3, p. 14-19, 1998 Er, Alpay, Er Özlem. 2010. Tasarım Yönetimi: Kapsam ve Uygulama. TÜSİAD Rekabet Stratejileri Dizisi, İstanbul Lippincott, Gorodon J. 1948. Design for Business. http://www.archive.org/details/designforbusines00lipprich Sebastian, Rizal. 2005. The Interface between Design and Management. Design Issues: Volume 21, Number 1 Winter 2005 Brown, Tim, 2008. Design Thinking, Harvard Business Review 85-92, www.hbr.org Design Management Institute www.dmi.org Design Management Review http://onlinelibrary.wiley.com/journal/10.1111/(ISSN)1948-7169 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 1 | 5 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) | 5 | 5 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Total: | 8 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 5 | 3 | 15 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 |
OC1 | |||||||||||
OC2 | |||||||||||
OC3 | |||||||||||
OC4 | |||||||||||
OC5 | |||||||||||
OC6 |