| Akademik Birim: | Endüstriyel Tasarım | 
  
    | Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim | 
  
    | Ön Koşullar | Yok | 
  
    | Öğrenim Dili: | İngilizce | 
  
    | Dersin Düzeyi: | Lisans | 
  
    | Dersin Koordinatörü: | - - | 
	
  
    | Dersin Amacı: | Dersin ana hedefi öğrencilere stratejik ürün-hizmet tasarımı, şirket stratejileri ve Pazar dinamikleri ile ilgili bilgi ve kavrayışı sağlamaktır. Dersin bir diğer hedefi ise öğrencileri ‘sistem düşüncesi’ kavramını kullanabilir kılmaktır | 
  
    | Dersin İçeriği: | Ders, strateji, hizmet tasarımı, ürün-hizmet sistemleri ile ilgili teorik arka planı oluşturacak okumalar içerir. Gerçekleştirilmiş ürün-hizmet sistemleri üzerinden sınıf içi tartışmalar ile hizmet tasarımı, kullanıcı etkileşimi ve sistem haritaları oluşturabilmek için işaretleri ve trendleri tanımlamak önemli bir kısmını oluşturmaktadır. | 
  
    | Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | 1- Şirket stratejisini ve bu stratejinin alt elementlerini tanımlar ve görselleştir2- Ürün-hizmet sistemleri ve stratejiler arasındaki ilişkiyi çözümler3- Çözüm odaklı sürdürülebilir ürün-hizmet sistemleri için stratejiler geliştirir4- Temel hizmet ve sistem tasarımları yapar5- Sistem haritaları çizer6- Disiplinler arası proje gruplarında çalışır
 | 
    
    | Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | - Sunumlar, slaytlar - Sınıf içi soru-cevap ve tartışmalar - Strateji geliştirme ödevi - Dönem başında tanımlanan karmaşık bir problem üzerinde grup projesi - Ara dönem ve final proje sunumları Öğrencilerin grup projeleri üzerinde çalışmak ve ders kurs süresince gelişimlerini sunmakla sorumludur. | 
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
	| 1 | Dersin amacı, beklentiler ve öneriler |  | 
	| 2 | Strateji ve inovasyon teorisi hakkında tartışma | Okuma:  Porter, Michael. E. 1996. What is Strategy, Harward Business Review | 
	| 3 | Strateji, aktiviteler, ürünler ve hizmetler |  | 
	| 4 | Strateji geliştirme | Strateji geliştirme ödevinin sunumu | 
	| 5 | Hizmet tasarımı |  | 
	| 6 | Ürün hizmet sistemlerine giriş ve maddesizleştirme teorisi |  | 
	| 7 | Sistem düşüncesi ve system haritaları | Okuma: Product-Service System Design for Sustainability [SoftcoPQ] by Carlo Vezzoli , Cindy Kohtala, Amrit Srinivasan, Liu Xin, Moi Fusakul, Deepta Sateesh, J. C. Diehl | 
	| 8 | Sistem düşüncesi ve system haritaları | Okuma: Product-Service System Design for Sustainability [SoftcoPQ] by Carlo Vezzoli , Cindy Kohtala, Amrit Srinivasan, Liu Xin, Moi Fusakul, Deepta Sateesh, J. C. Diehl | 
	| 9 | Ara dönem proje sunumu | Sunum için hazırlık | 
	| 10 | Ürün hizmet sistemleri örnekleri üzerine tartışma |  | 
	| 11 | Ürün hizmet sistemleri ve sürüdürülebilirlik stratejileri |  | 
	| 12 | Senaryo geliştirme |  | 
	| 13 | Hizmet-etkileşim haritaları |  | 
	| 14 | Proje değerlendirme |  | 
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
| # | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | 
| OC1 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC2 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC3 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC4 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC5 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC6 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek