| Akademik Birim: | 
    Endüstriyel Tasarım | 
  
  
    | Öğrenim Türü: | 
    Örgün Eğitim | 
  
  
    | Ön Koşullar | 
    Yok | 
  
  
    | Öğrenim Dili: | 
    İngilizce | 
  
  
    | Dersin Düzeyi: | 
    Lisans | 
  
  
    | Dersin Koordinatörü: | 
    
        - -             | 
  
	
  
    | Dersin Amacı: | 
    Dersin ana hedefi öğrencilere stratejik ürün-hizmet tasarımı, şirket stratejileri ve Pazar dinamikleri ile ilgili bilgi ve kavrayışı sağlamaktır. Dersin bir diğer hedefi ise öğrencileri ‘sistem düşüncesi’ kavramını kullanabilir kılmaktır | 
  
  
    | Dersin İçeriği: | 
    Ders, strateji, hizmet tasarımı, ürün-hizmet sistemleri ile ilgili teorik arka planı oluşturacak okumalar içerir. Gerçekleştirilmiş ürün-hizmet sistemleri üzerinden sınıf içi tartışmalar ile hizmet tasarımı, kullanıcı etkileşimi ve sistem haritaları oluşturabilmek için işaretleri ve trendleri tanımlamak önemli bir kısmını oluşturmaktadır. | 
  
  
    | Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | 
     - 1- Şirket stratejisini ve bu stratejinin alt elementlerini tanımlar ve görselleştir
 - 2- Ürün-hizmet sistemleri ve stratejiler arasındaki ilişkiyi çözümler
 - 3- Çözüm odaklı sürdürülebilir ürün-hizmet sistemleri için stratejiler geliştirir
 - 4- Temel hizmet ve sistem tasarımları yapar
 - 5- Sistem haritaları çizer
 - 6- Disiplinler arası proje gruplarında çalışır
 
  | 
  
    
    | Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | 
    - Sunumlar, slaytlar - Sınıf içi soru-cevap ve tartışmalar - Strateji geliştirme ödevi - Dönem başında tanımlanan karmaşık bir problem üzerinde grup projesi - Ara dönem ve final proje sunumları Öğrencilerin grup projeleri üzerinde çalışmak ve ders kurs süresince gelişimlerini sunmakla sorumludur. | 
  
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
	| 1 | 
    Dersin amacı, beklentiler ve öneriler | 
     | 
    
	| 2 | 
    Strateji ve inovasyon teorisi hakkında tartışma | 
    Okuma:  Porter, Michael. E. 1996. What is Strategy, Harward Business Review | 
    
	| 3 | 
    Strateji, aktiviteler, ürünler ve hizmetler | 
     | 
    
	| 4 | 
    Strateji geliştirme | 
    Strateji geliştirme ödevinin sunumu | 
    
	| 5 | 
    Hizmet tasarımı | 
     | 
    
	| 6 | 
    Ürün hizmet sistemlerine giriş ve maddesizleştirme teorisi | 
     | 
    
	| 7 | 
    Sistem düşüncesi ve system haritaları | 
    Okuma: Product-Service System Design for Sustainability [SoftcoPQ] by Carlo Vezzoli , Cindy Kohtala, Amrit Srinivasan, Liu Xin, Moi Fusakul, Deepta Sateesh, J. C. Diehl | 
    
	| 8 | 
    Sistem düşüncesi ve system haritaları | 
    Okuma: Product-Service System Design for Sustainability [SoftcoPQ] by Carlo Vezzoli , Cindy Kohtala, Amrit Srinivasan, Liu Xin, Moi Fusakul, Deepta Sateesh, J. C. Diehl | 
    
	| 9 | 
    Ara dönem proje sunumu | 
    Sunum için hazırlık | 
    
	| 10 | 
    Ürün hizmet sistemleri örnekleri üzerine tartışma | 
     | 
    
	| 11 | 
    Ürün hizmet sistemleri ve sürüdürülebilirlik stratejileri | 
     | 
    
	| 12 | 
    Senaryo geliştirme | 
     | 
    
	| 13 | 
    Hizmet-etkileşim haritaları | 
     | 
    
	| 14 | 
    Proje değerlendirme | 
     | 
    
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
| # | 
PY1 | 
PY2 | 
PY3 | 
PY4 | 
PY5 | 
PY6 | 
PY7 | 
PY8 | 
PY9 | 
PY10 | 
PY11 | 
| OC1 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC2 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC3 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC4 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC5 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC6 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek