| Akademik Birim: |
Endüstriyel Tasarım |
| Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
| Ön Koşullar |
Yok |
| Öğrenim Dili: |
İngilizce |
| Dersin Düzeyi: |
Lisans |
| Dersin Koordinatörü: |
- - |
| Dersin Amacı: |
Dersin ana hedefi öğrencilere stratejik ürün-hizmet tasarımı, şirket stratejileri ve Pazar dinamikleri ile ilgili bilgi ve kavrayışı sağlamaktır. Dersin bir diğer hedefi ise öğrencileri ‘sistem düşüncesi’ kavramını kullanabilir kılmaktır |
| Dersin İçeriği: |
Ders, strateji, hizmet tasarımı, ürün-hizmet sistemleri ile ilgili teorik arka planı oluşturacak okumalar içerir. Gerçekleştirilmiş ürün-hizmet sistemleri üzerinden sınıf içi tartışmalar ile hizmet tasarımı, kullanıcı etkileşimi ve sistem haritaları oluşturabilmek için işaretleri ve trendleri tanımlamak önemli bir kısmını oluşturmaktadır. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Şirket stratejisini ve bu stratejinin alt elementlerini tanımlar ve görselleştir
- 2- Ürün-hizmet sistemleri ve stratejiler arasındaki ilişkiyi çözümler
- 3- Çözüm odaklı sürdürülebilir ürün-hizmet sistemleri için stratejiler geliştirir
- 4- Temel hizmet ve sistem tasarımları yapar
- 5- Sistem haritaları çizer
- 6- Disiplinler arası proje gruplarında çalışır
|
| Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
- Sunumlar, slaytlar - Sınıf içi soru-cevap ve tartışmalar - Strateji geliştirme ödevi - Dönem başında tanımlanan karmaşık bir problem üzerinde grup projesi - Ara dönem ve final proje sunumları Öğrencilerin grup projeleri üzerinde çalışmak ve ders kurs süresince gelişimlerini sunmakla sorumludur. |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 |
Dersin amacı, beklentiler ve öneriler |
|
| 2 |
Strateji ve inovasyon teorisi hakkında tartışma |
Okuma: Porter, Michael. E. 1996. What is Strategy, Harward Business Review |
| 3 |
Strateji, aktiviteler, ürünler ve hizmetler |
|
| 4 |
Strateji geliştirme |
Strateji geliştirme ödevinin sunumu |
| 5 |
Hizmet tasarımı |
|
| 6 |
Ürün hizmet sistemlerine giriş ve maddesizleştirme teorisi |
|
| 7 |
Sistem düşüncesi ve system haritaları |
Okuma: Product-Service System Design for Sustainability [SoftcoPQ] by Carlo Vezzoli , Cindy Kohtala, Amrit Srinivasan, Liu Xin, Moi Fusakul, Deepta Sateesh, J. C. Diehl |
| 8 |
Sistem düşüncesi ve system haritaları |
Okuma: Product-Service System Design for Sustainability [SoftcoPQ] by Carlo Vezzoli , Cindy Kohtala, Amrit Srinivasan, Liu Xin, Moi Fusakul, Deepta Sateesh, J. C. Diehl |
| 9 |
Ara dönem proje sunumu |
Sunum için hazırlık |
| 10 |
Ürün hizmet sistemleri örnekleri üzerine tartışma |
|
| 11 |
Ürün hizmet sistemleri ve sürüdürülebilirlik stratejileri |
|
| 12 |
Senaryo geliştirme |
|
| 13 |
Hizmet-etkileşim haritaları |
|
| 14 |
Proje değerlendirme |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
| # |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
| OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek