DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Stratejik Tasarım IND 342 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Endüstriyel Tasarım
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Dersin ana hedefi öğrencilere stratejik ürün-hizmet tasarımı, şirket stratejileri ve Pazar dinamikleri ile ilgili bilgi ve kavrayışı sağlamaktır. Dersin bir diğer hedefi ise öğrencileri ‘sistem düşüncesi’ kavramını kullanabilir kılmaktır
Dersin İçeriği: Ders, strateji, hizmet tasarımı, ürün-hizmet sistemleri ile ilgili teorik arka planı oluşturacak okumalar içerir. Gerçekleştirilmiş ürün-hizmet sistemleri üzerinden sınıf içi tartışmalar ile hizmet tasarımı, kullanıcı etkileşimi ve sistem haritaları oluşturabilmek için işaretleri ve trendleri tanımlamak önemli bir kısmını oluşturmaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Şirket stratejisini ve bu stratejinin alt elementlerini tanımlar ve görselleştir
  • 2- Ürün-hizmet sistemleri ve stratejiler arasındaki ilişkiyi çözümler
  • 3- Çözüm odaklı sürdürülebilir ürün-hizmet sistemleri için stratejiler geliştirir
  • 4- Temel hizmet ve sistem tasarımları yapar
  • 5- Sistem haritaları çizer
  • 6- Disiplinler arası proje gruplarında çalışır
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri - Sunumlar, slaytlar - Sınıf içi soru-cevap ve tartışmalar - Strateji geliştirme ödevi - Dönem başında tanımlanan karmaşık bir problem üzerinde grup projesi - Ara dönem ve final proje sunumları Öğrencilerin grup projeleri üzerinde çalışmak ve ders kurs süresince gelişimlerini sunmakla sorumludur.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Dersin amacı, beklentiler ve öneriler
2 Strateji ve inovasyon teorisi hakkında tartışma Okuma: Porter, Michael. E. 1996. What is Strategy, Harward Business Review
3 Strateji, aktiviteler, ürünler ve hizmetler
4 Strateji geliştirme Strateji geliştirme ödevinin sunumu
5 Hizmet tasarımı
6 Ürün hizmet sistemlerine giriş ve maddesizleştirme teorisi
7 Sistem düşüncesi ve system haritaları Okuma: Product-Service System Design for Sustainability [SoftcoPQ] by Carlo Vezzoli , Cindy Kohtala, Amrit Srinivasan, Liu Xin, Moi Fusakul, Deepta Sateesh, J. C. Diehl
8 Sistem düşüncesi ve system haritaları Okuma: Product-Service System Design for Sustainability [SoftcoPQ] by Carlo Vezzoli , Cindy Kohtala, Amrit Srinivasan, Liu Xin, Moi Fusakul, Deepta Sateesh, J. C. Diehl
9 Ara dönem proje sunumu Sunum için hazırlık
10 Ürün hizmet sistemleri örnekleri üzerine tartışma
11 Ürün hizmet sistemleri ve sürüdürülebilirlik stratejileri
12 Senaryo geliştirme
13 Hizmet-etkileşim haritaları
14 Proje değerlendirme


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Product-Service System Design for Sustainability [SoftcoPY] by CarÖÇ Vezzoli , Cindy Kohtala, Amrit Srinivasan, Liu Xin, Moi Fusakul, Deepta Sateesh, J. C. Diehl

MethodoÖÇgy for Product Service System Innovation, Cees Van Halen, CarÖÇ Vezzoli, Robert Wimmer (2005)

Enabling Solutions for Sustainable Living: A Workshop by Ezio Manzini, Stuart Walker and Barry Wylant (Apr 25, 2008)

Porter, Michael. E. 1996. What is Strategy, Harward Business Review


DİĞER KAYNAKLAR

Strategic Management of TechnoÖÇgy and Innovation - Robert Burgelman,Clayton Christensen,Steven Wheelwright - McGraw-Hill Education

New Product Diffusion Models in Marketing: A Review and Directions for Research
Vijay Mahajan, Eitan Muller, Frank M. Bass (1990) The Journal of Marketing 54 (1) p. 1 - 26


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 1 10
Proje 1 30
Ödev 1 20
Sunum/Jüri 2 40
Total: 5 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Arazi Çalışması41040
Proje12828
Ödev177
Sunum/Jüriye Hazırlık248
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1                        
OC2                        
OC3                        
OC4                        
OC5                        
OC6