Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Deneysel Sanat Atölyesi | IND 362 | Güz-Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | Endüstriyel Tasarım |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | - |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Öğrenciyi, sanatı bir bilgi üretim ve deneyim alanı olarak ele alarak görsel düşünme ve algılama,kendini ifade etme,hayal gücünü geliştirme ve sanatsal araçları kullanarak araştırma yapmayı ve yaratıcı fikirler üretmeye olanak vermektir. Günümüz sanatının ortaya koyduğu çok yönlü düşünme yöntemleri bireysel ve toplumsal duyarlığın gelişmesini sağladığı gibi ,sanatın anlam üreten bir alan olarak, öğrencinin görsel,duysal,bedensel yeteneklerin gelişmesine katkıda bulunmak ve farklı ifade yollarının mümkün olduğunun uygulama ile göstermektir. |
Dersin İçeriği: | Dersin içeriği, sanatta görme ve anlamdırma pratiği,otoportre ve persona,kimlik,sanat ve iktidar ilişkileri,kültürel farklılıklar, toplumsal cinsiyet,ütopya,avantgard gibi konuları sanatın dil ve ifade olanakları içinde ele almak ve bir atölye çalışması içinde teori ve pratiğin içiçe geçtiği uygulamalarla bu konuları yaratıcı atölye çalışmalarına dönüştürmek.Öğrenciler,fikirlerini desen, fotoğraf ve video,maket ve arşiv çalışması haritalama,obje,performatif çalışmalar,performans,kamusal alanda uygulama,mekana özgü çalışmalar gibi sanatsal pratiklerin ifade olanakları içinde geliştirirler. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | -İmajlarla desteklenen dersler -Tartışma -Görsel uygulama,desen,grafik,dijital baskı,maket,performativ -Sanatsal araştırma, yazılı ve görsel veri toplama,arşiv aratırması ve dosyalama -Muse ve galeri ziyaretleri -Kent ve kamusal alanların araştırması -Sanatcı atölye ziyareti -Diğer disiplinlerle işbirliği yapma,Sosyoloji,Felsefe,Ekoloji,Edebiyat,Bilim,Siyaset vs. -Proje ile ilgili hertürlü malzeme ve ifade olanaklarını kullanmak.Yaratıcı yazarlık,desen çizme,çizgi roman,performans,ses çalışması,dijital uygulamalar vs. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Rönesans ve Barok dönemin resimsel form anlayışının karşılaştırmalı görsel okuması. | İmajlarla desteklenen ders |
2 | Rambrandt ve otoporte ve varlık sorunu,benlik ve çağdaş sanata yansımaları. | İmajlarla desteklenen ders |
3 | 17yy da bir statü sembolü olarak Naturmorte’dan günümüzde tüketim malzemesi olarak Sanat Objesi. | İmajlarla desteklenen ders |
4 | Seçilen sanatcı ve yapıtlarından ödünç alınan bir kavramın bir atölyeye dönüştürülmesi. | Uygulama,İmge atölyesi,kolaj,dijital baskı ve arşiv araştırması,maket,desen,performans. |
5 | Seçilen sanatcı ve yapıtın araştırma,uygulama,tartışma yöntemleri.Kavramsal çerçeve,bağlamlar,anlam dizgelerinin analizi ve kendine maletme süreçlerine uygulamanın olanaklarıyla başlangıç. | Okuma,araştırma,kitap,imaj,internet |
6 | Uygulama,tartışma,araştırma | Okuma Araştırma,SALT,kütüphane,müze |
7 | Uygulama,tartışma. | |
8 | Uygulama | |
9 | Uygulama | |
10 | Uygulama | |
11 | Ödev | Ödev araştırma dosyası |
12 | sunum | Final Projesi |
13 | sunum | Final Projesi |
14 | Final,sunum | Final Projesi |
Ruhberg-Schneckenburger-Fricke-Honnef. Art of the 20th Century.Taschen. 2000 Wye/Weitman. Eye on Europe.Prints,books&multiples/1960 to now. The Museum of Modern Art.2006 Goldenberg,Lee Rose. Performance Art,From Futurism to the Present. Thames and Hudson 1993 Edited by Claire Bishop, Participation.Dokuments of Contemporary Art, Whitechapel Gallery and MIT Press 2007 Edited by David Campany. The Cinematic. Dokuments of Contemporary Art, Whitechapel Gallery and MIT Press 2007 Antmen,Ahu. 20.Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık 2008 Leppert,Richard. Sanantta Anlamın Görüntüsü. Çev. İsmail Türkmen (Art and the Committed Eye,The Cultural Functions of Imagery) Ayrıntı Yayınları 2000 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 1 | 10 |
Proje | 1 | 20 |
Ödev | 1 | 10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Total: | 5 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 2 | 20 | 40 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat): | 122 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 |
OC1 | ||||||||
OC2 | ||||||||
OC3 | ||||||||
OC4 |