DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Deneysel Sanat Atölyesi IND 362 Güz-Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Endüstriyel Tasarım
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar -
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Öğrenciyi, sanatı bir bilgi üretim ve deneyim alanı olarak ele alarak görsel düşünme ve algılama,kendini ifade etme,hayal gücünü geliştirme ve sanatsal araçları kullanarak araştırma yapmayı ve yaratıcı fikirler üretmeye olanak vermektir.
Günümüz sanatının ortaya koyduğu çok yönlü düşünme yöntemleri bireysel ve toplumsal duyarlığın gelişmesini sağladığı gibi ,sanatın anlam üreten bir alan olarak, öğrencinin görsel,duysal,bedensel yeteneklerin gelişmesine katkıda bulunmak ve farklı ifade yollarının mümkün olduğunun uygulama ile göstermektir.
Dersin İçeriği: Dersin içeriği, sanatta görme ve anlamdırma pratiği,otoportre ve persona,kimlik,sanat ve iktidar ilişkileri,kültürel farklılıklar, toplumsal cinsiyet,ütopya,avantgard gibi konuları sanatın dil ve ifade olanakları içinde ele almak ve bir atölye çalışması içinde teori ve pratiğin içiçe geçtiği uygulamalarla bu konuları yaratıcı atölye çalışmalarına dönüştürmek.Öğrenciler,fikirlerini desen, fotoğraf ve video,maket ve arşiv çalışması haritalama,obje,performatif çalışmalar,performans,kamusal alanda uygulama,mekana özgü çalışmalar gibi sanatsal pratiklerin ifade olanakları içinde geliştirirler.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Birey ve toplumsal olarak sorumluluk bilinci kazanmak,
  • 2- meseleleri farklı şekilde ele alma ve çözümleme yeteneği
  • 3- kendi bireysel yeteneklerini keşfetme
  • 4- yenilikçi ve orjinal fikir üretme cesareti
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri -İmajlarla desteklenen dersler -Tartışma -Görsel uygulama,desen,grafik,dijital baskı,maket,performativ -Sanatsal araştırma, yazılı ve görsel veri toplama,arşiv aratırması ve dosyalama -Muse ve galeri ziyaretleri -Kent ve kamusal alanların araştırması -Sanatcı atölye ziyareti -Diğer disiplinlerle işbirliği yapma,Sosyoloji,Felsefe,Ekoloji,Edebiyat,Bilim,Siyaset vs. -Proje ile ilgili hertürlü malzeme ve ifade olanaklarını kullanmak.Yaratıcı yazarlık,desen çizme,çizgi roman,performans,ses çalışması,dijital uygulamalar vs.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Rönesans ve Barok dönemin resimsel form anlayışının karşılaştırmalı görsel okuması. İmajlarla desteklenen ders
2 Rambrandt ve otoporte ve varlık sorunu,benlik ve çağdaş sanata yansımaları. İmajlarla desteklenen ders
3 17yy da bir statü sembolü olarak Naturmorte’dan günümüzde tüketim malzemesi olarak Sanat Objesi. İmajlarla desteklenen ders
4 Seçilen sanatcı ve yapıtlarından ödünç alınan bir kavramın bir atölyeye dönüştürülmesi. Uygulama,İmge atölyesi,kolaj,dijital baskı ve arşiv araştırması,maket,desen,performans.
5 Seçilen sanatcı ve yapıtın araştırma,uygulama,tartışma yöntemleri.Kavramsal çerçeve,bağlamlar,anlam dizgelerinin analizi ve kendine maletme süreçlerine uygulamanın olanaklarıyla başlangıç. Okuma,araştırma,kitap,imaj,internet
6 Uygulama,tartışma,araştırma Okuma Araştırma,SALT,kütüphane,müze
7 Uygulama,tartışma.
8 Uygulama
9 Uygulama
10 Uygulama
11 Ödev Ödev araştırma dosyası
12 sunum Final Projesi
13 sunum Final Projesi
14 Final,sunum Final Projesi


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Ruhberg-Schneckenburger-Fricke-Honnef. Art of the 20th Century.Taschen. 2000
Wye/Weitman. Eye on Europe.Prints,books&multiples/1960 to now. The Museum of Modern Art.2006
Goldenberg,Lee Rose. Performance Art,From Futurism to the Present. Thames and Hudson 1993
Edited by Claire Bishop, Participation.Dokuments of Contemporary Art, Whitechapel Gallery and MIT Press 2007
Edited by David Campany. The Cinematic. Dokuments of Contemporary Art, Whitechapel Gallery and MIT Press 2007
Antmen,Ahu. 20.Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık 2008
Leppert,Richard. Sanantta Anlamın Görüntüsü. Çev. İsmail Türkmen (Art and the Committed Eye,The Cultural Functions of Imagery) Ayrıntı Yayınları 2000


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 1 10
Proje 1 20
Ödev 1 10
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 10
Final Sınavı 1 50
Total: 5 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje22040
Sunum/Jüriye Hazırlık2510
Diğer Uygulamalara Hazırlık11010
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler11010
Final Sınavı11010
Toplam İş Yükü (saat):122


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3                
OC4