DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Oyunculuk-Temel Doğaçlamalar THR 101 Güz 00+06+00 Zorunlu 3 5
Akademik Birim: Tiyatro
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok.
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Özlem ÖZHABEŞ
Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilerin oyunbazlık, anındalık, saçmalama, grup çalışması ve yaratıcılık üzerine odaklanmalarını sağlayarak oyunculuğa girişte, sosyal yargılarından uzaklaşarak grup olarak çalışmalarını sağlamaktır. İkinci bir amaç ise öğrencilerin tiyatral eserlere karşı eleştirel bir bakış geliştirmeleridir.
Dersin İçeriği: Dersin içeriği oyunculuğa hazırlık aşamasında ortak çalışmayı cesaretlendiren ve geliştiren pratik egzersizler, bunlar üzerine yapılan tartışmalar, oyun eleştirileri, kısa süreli tasarım görevleri ve bunların çalışılıp geliştirilmesinden oluşur.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Sahne üzerinde etrafında olana anında cevap verebilir ve bunu yeni bir an yaratmak üzere ileriye taşıyabilir.
  • 2- Grup içinde sorumluluk bilinci ve yaratıcılığını kullanarak çalışabilir.
  • 3- Bedeni ve çevresi ile bütünsel bir ilişki kurarak anda var olabilir ve bunu tiyatral bir dışavuruma çevirebilir.
  • 4- Sahne üzeri enerjisi ve coşkusuyla seyirciyle iletişim kurabilir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri -Grup egzersizleri, -Tekli ve ikili egzersizler, -Anında sunumlar-Ödev sunumlar -Sınıf içi tartışmalar.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Dersin açıklanması, doğaçlamanın tanımı.
2 1.Fiziksel ısınma 2.Grup Çalışması 3. Isınma oyunu (taklit) 4.Eleştiri Öğrenciler bu derste birbiriyle, mekanla ve hocayla tanışırlar. Dersin ana teması görülmek ve izlenmektir. Grup izlenirken kurdukları kontrol mekanizmalarına odaklanır. İlk gözlemleme ödevi: izlenmek insan davranışında neleri değiştiriyor. Bedeninizde uygulayıp notlar alın.
3 Ödev üzerine tartışma. Oyun - odak ve farkındalık. Partner çalışması Dinleme ve güven egzersizleri. Grup çalışması Bu dersin ana odağı beden vasıtasıyla dinlemek ve buna konsantre olurken partner ve grubupla kurulan güven ilişkisi.
4 Duyu egzersizlerine giriş niteliğinde partner ve grup çalışmaları. Bu dersin ana odağı duyulara konsantre olurken dinleyebilmek.
5 Fiziksel çalışmalara giriş. Bedenle grup olarak odaklanma ve coşku çalışmaları. Fiziksel aksiyon ve duyu çalışmalarıyla bedensel odak ve coşku çalışmasını birleştirme.
6 6. hafta bu dersin 4 ana odağndan biri olan spontaniteye giriş niteliğindedir. Bu derste anındalık terimi sınıfa ilk defa sunulur ve 3 temel soru etrafında geçirilece 4 haftalık bir sürece girilir: Gerçek aksiyon nedir? Özgün olmak nedir? Yargılar kişinin anında olmasını nasıl engeller? İkinci gözlem ödevi: kişinin itkiyi kaybettiği ve fikir değiştirdiği anları tespit edip not alma. Dışarıda anındalık üzerine gözlem.
7 Ödev üzerine tartışma. 1.Isınma 2.İkili çalışma-coşku ve imaj çalışmaları 3.Anındalık üzerine çember egzersizleri 4.Bilinç akışı
8 1.Isınma 2.İkili çalışma-coşku ve imaj çalışmaları 3.Anındalık üzerine çember egzersizleri, bu haftanın çemberinin ana odağı "gerçek aksiyon nedir?" 4.Bilinç akışı
9 1.Isınma 2.İkili çalışma-coşku ve imaj çalışmaları 3.Anındalık üzerine çember egzersizleri. Bu haftanın çemberinin temel odağı "özgün olmak nedir?" 4.Bilinç akışı
10 1.Isınma 2.Omurga ve merkez üzerine grup oyunları. 3. Commedia dell`arte duruşlarından faydalanılarak fiziksel statü çalışması. 4.Statü üzerine doğaçlamalar. Dört haftalık bu blok statü egzersizleri üzerine kurulu olup grubun gelişimi ve doğaçlamalara yaklaşımı ile şekillenir. Üçüncü ödev: sosyal hayatta oynanan statünün bedendeki yansımalarını etrafta izleyerek not edin. Dışarıda statü üzerine gözlem
11 Ödevi tartışma. Dört haftalık bu blok statü egzersizleri üzerine kurulu olup grubun gelişimi ve doğaçlamalara yaklaşımı ile şekillenir. Dördüncü ödev: dışarıda özellikle statünüzü değiştirebileceğiniz durumlara girip notlar alınız. Dışarıda iki kişilik gruplar halinde statü gözlemleme ve deneyimleme ödevi.
12 Ödev üzerine tartışma. Dört haftalık bu blok statü egzersizleri üzerine kurulu olup grubun gelişimi ve doğaçlamalara yaklaşımı ile şekillenir. Dışarıda iki kişilik gruplar halinde statü gözlemleme ve deneyimleme ödevi.
13 Dört haftalık bu blok statü egzersizleri üzerine kurulu olup grubun gelişimi ve doğaçlamalara yaklaşımı ile şekillenir. Statü üzerine kısa bir tasarım ödevi
14 Dönem boyunca oluşturulan birikimi kullanarak özgür doğaçlama çalışmaları.


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Yok.


DİĞER KAYNAKLAR

Yok


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Total: 0 0


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14684
Uygulama9327
Ödev5210
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar144
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1             3            
OC2               2          
OC3   2                      
OC4   2               1