| Akademik Birim: |
Tiyatro |
| Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
| Ön Koşullar |
TH 101 |
| Öğrenim Dili: |
İngilizce |
| Dersin Düzeyi: |
Lisans |
| Dersin Koordinatörü: |
- - |
| Dersin Amacı: |
Dersin amacı öğrencilerin oyunbazlık, anındalık, saçmalama, grup çalışması ve yaratıcılık
üzerine odaklandıkları çalışmaları ileriye taşıyıp, bu yetilerini Stanislavski, Laban ve
doğaçlama tiyatrosunun temel kavramlarını çalışırken kullanmaya devam etmeleridir. |
| Dersin İçeriği: |
Dersin içeriği Stanislavski ve Laban temel kavramlarına giriş niteliği taşıyan pratik
egzersizler, bunlar üzerine yapılan tartışmalar,, kısa süreli tasarım ödevleri ve bunların
çalışılıp geliştirilmesinden oluşur. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Stanislavski yönteminin doğaçlamaya dayalı temel ve fiziksel egzersizlerini başlangıç seviyesinde pratik olarak uygulayabilir.
- 2- Laban yönteminin doğaçlamaya dayalı temel fiziksel egzersizlerini başlangıç seviyesinde pratik olarak uygulayabilir.
- 3- Grup içinde spontan cevaplar vererek, yaratıcı bir birey olarak ve sorumuluk bilinciyle çalışabilir.
- 4- Oyuncu kişiliğini keşfetmeye başlar.
|
| Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
-Grup egzersizleri, -Tekli ve ikili egzersizler, -Anında sunumlar-Ödev sunumlar -Sınıf içi tartışmalar. |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 |
Isınma, kontak doğaçlama - mesafe. |
|
| 2 |
Isınma, kontak doğaçlama - ağırlık. Basit doğaçlama, mekan ve ses. |
|
| 3 |
Isınma, kontak doğaçlama - ivme. Kabul çemberi, çiftler halinde kabul etme çalışmaları. |
|
| 4 |
Isınma, kontak doğaçlama - hız. Farklı durumlar üzerine doğaçlamalar. |
|
| 5 |
Isınma, kontak doğaçlama . Farklı durumlar üzerine doğaçlamalar. |
|
| 6 |
Isınma, kontak doğaçlama . Farklı durumlar üzerine doğaçlamalar. |
|
| 7 |
Isınma, kontak doğaçlama . Farklı durumlar üzerine doğaçlamalar. |
|
| 8 |
Isınma, kontak doğaçlama. Aktif fiilleri araştırmak, aksiyon. |
|
| 9 |
Isınma, kontak doğaçlama. Aktif fiilleri araştırmak, aksiyon. |
|
| 10 |
Isınma, kontak doğaçlama. Aktif fiilleri araştırmak, aksiyon. |
|
| 11 |
Isınma, kontak doğaçlama. Aktif fiilleri araştırmak, aksiyon. |
|
| 12 |
Isınma, kontak doğaçlama. Aktif fiilleri araştırmak, aksiyon. |
|
| 13 |
Isınma, kontak doğaçlama. Aktif fiilleri araştırmak, aksiyon. |
|
| 14 |
Final sunumu ve doğaçlama oyunları. |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
| # |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
PY13 |
| OC1 |
|
2 |
|
|
|
1 |
3 |
3 |
|
|
|
|
|
| OC2 |
|
2 |
|
|
|
1 |
3 |
3 |
|
|
|
|
|
| OC3 |
2 |
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
| OC4 |
|
|
|
|
|
1 |
2 |
1 |
1 |
2 |
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek