DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Oyunculuk-Temel Teknikleri THR 102 Bahar 00+06+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Tiyatro
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar TH 101
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Özlem ÖZHABEŞ
Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilerin oyunbazlık, anındalık, saçmalama, grup çalışması ve yaratıcılık
üzerine odaklandıkları çalışmaları ileriye taşıyıp, bu yetilerini Stanislavski, Laban ve
doğaçlama tiyatrosunun temel kavramlarını çalışırken kullanmaya devam etmeleridir.
Dersin İçeriği: Dersin içeriği Stanislavski ve Laban temel kavramlarına giriş niteliği taşıyan pratik
egzersizler, bunlar üzerine yapılan tartışmalar,, kısa süreli tasarım ödevleri ve bunların
çalışılıp geliştirilmesinden oluşur.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Stanislavski yönteminin doğaçlamaya dayalı temel ve fiziksel egzersizlerini başlangıç seviyesinde pratik olarak uygulayabilir.
  • 2- Laban yönteminin doğaçlamaya dayalı temel fiziksel egzersizlerini başlangıç seviyesinde pratik olarak uygulayabilir.
  • 3- Grup içinde spontan cevaplar vererek, yaratıcı bir birey olarak ve sorumuluk bilinciyle çalışabilir.
  • 4- Oyuncu kişiliğini keşfetmeye başlar.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri -Grup egzersizleri, -Tekli ve ikili egzersizler, -Anında sunumlar-Ödev sunumlar -Sınıf içi tartışmalar.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Isınma, kontak doğaçlama - mesafe.
2 Isınma, kontak doğaçlama - ağırlık. Basit doğaçlama, mekan ve ses.
3 Isınma, kontak doğaçlama - ivme. Kabul çemberi, çiftler halinde kabul etme çalışmaları.
4 Isınma, kontak doğaçlama - hız. Farklı durumlar üzerine doğaçlamalar.
5 Isınma, kontak doğaçlama . Farklı durumlar üzerine doğaçlamalar.
6 Isınma, kontak doğaçlama . Farklı durumlar üzerine doğaçlamalar.
7 Isınma, kontak doğaçlama . Farklı durumlar üzerine doğaçlamalar.
8 Isınma, kontak doğaçlama. Aktif fiilleri araştırmak, aksiyon.
9 Isınma, kontak doğaçlama. Aktif fiilleri araştırmak, aksiyon.
10 Isınma, kontak doğaçlama. Aktif fiilleri araştırmak, aksiyon.
11 Isınma, kontak doğaçlama. Aktif fiilleri araştırmak, aksiyon.
12 Isınma, kontak doğaçlama. Aktif fiilleri araştırmak, aksiyon.
13 Isınma, kontak doğaçlama. Aktif fiilleri araştırmak, aksiyon.
14 Final sunumu ve doğaçlama oyunları.


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Yok


DİĞER KAYNAKLAR

Stanislavski yöntemi
Oyuncular için Laban eğitimi


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 20
Uygulama 14 20
Ödev 5 20
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 40
Total: 34 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14684
Uygulama9327
Ödev5210
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar144
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1   2       1 3 3          
OC2   2       1 3 3          
OC3 2             3          
OC4           1 2 1 1 2