DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Ses ve Konuşma-Temel THR 104 Bahar 00+06+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Tiyatro
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar yok
Öğrenim Dili: Türkçe
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Özlem ÖZHABEŞ
Dersin Amacı: İnsan iletişimin aracı olan sesin derinlemesine keşfi. Ders,sesi öncelikle insanın sonra oyuncunun enstrumanı olarak özgürleştirmek, geliştirmek ve güçlendirmek için bir dizi egzersiz sunar. Oyuncu adaylarının seslerini ısıtmaları için kullanabilecekleri ısınma programları hazırlamalarını ve geliştirmelerini sağlar.
Dersin İçeriği: İnsan iletişimin aracı olan sesin derinlemesine keşfi. Ders,sesi öncelikle insanın sonra oyuncunun enstrumanı olarak özgürleştirmek, geliştirmek ve güçlendirmek için bir dizi egzersiz sunar. Ses çalışması sırasıyla, bedende nefesin ve sesin keşfi, kanalın ses için açılması, rezonans ve sesin özgürleşmesinin araştırılması şeklinde ilerler.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Kişisel bir beden ve ses ısıtma programı hazırlar.
  • 2- İçsel ve dışsal farkındalık sahibidir.
  • 3- Alışkanlığa dayalı gerginlikleri rahatlatabilir.
  • 4- Doğrusallık, ses ve nefes konularında yetkindir.
  • 5- Beden ve ağızdaki titreşimlere duyarlıdır.
  • 6- Seste rezonans, aralık ve güç geliştirir.
  • 7- Nefesle ve dolayısıyla tekstle arasındaki kişisel bağın farkındadır.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ses ve beden atölyeleri ve sunumlar


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Kendini gözlemleme, fiziksel farkındalık nefes
2 Kendini gözlemleme, fiziksel farkındalık nefes
3 Kendini gözlemleme, fiziksel farkındalık nefes ,sesin dokunuşu, ses şiirleri
4 Kendini gözlemleme, fiziksel farkındalık nefes ,sesin dokunuşu, ses şiirleri
5 Kanalı ses için açmak (çene, dil, yumuşak damak)ısınma hazırlama
6 Kanalı ses için açmak (çene, dil, yumuşak damak)ısınma hazırlama
7 Kanalı ses için açmak (çene, dil, yumuşak damak)ısınma hazırlama
8 Ara sınav: Kendini değerlendirme
9 Sesi, artikülasyonu ve ses aralığını güçlendirmek için rezonans çalışması.
10 Sesi, artikülasyonu ve ses aralığını güçlendirmek için rezonans çalışması.
11 Sesi, artikülasyonu ve ses aralığını güçlendirmek için rezonans çalışması.
12 Sesi, artikülasyonu ve ses aralığını güçlendirmek için rezonans çalışması.
13 Sesi, artikülasyonu ve ses aralığını güçlendirmek için rezonans çalışması.
14 Nehir şarkıları ile final performansı ve öz değerlendirmeler


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Yok


DİĞER KAYNAKLAR

FREEING THE NATURAL VOICE by Kristin Linklater.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 20
Uygulama 14 40
Final Sınavı 1 40
Total: 29 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14570
Uygulama14342
Diğer Uygulamalara Hazırlık428
Final Sınavı155
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1     3     3   2     3    
OC2     3   2 3         3    
OC3     3     3         3    
OC4     3     3         3    
OC5     3     3         3    
OC6     3     3         3    
OC7     3     3 2     2 3