DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Hareket ve Doğaçlama-Farkındalık THR 106 Bahar 00+06+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Tiyatro
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: Türkçe
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Zeynep GÜNSÜR YÜCEİL
Dersin Amacı: Bu derste TH105 kapsamında çalışılan Laban Hareket Analizi, Bartanieff ve doğaçlama prensipleri üzerine kurulu olan
temel tekniklerin geliştirilmesi niteliğinde çalışmalar yapılır.
Dersin İçeriği: Ders, yoğun bir hareket ve doğaçlama araştırmasıdır. Öğrenciler çeşitli hareket teknikleri, doğaçlama yapıları ve imge temelli hareket araştırmalarıyla tanıştırılır. Duruş üzerinde çalışılacak ve mekan, biçim, ritm, zamanlama ve enerji dinamikleri gibi temel hareket ögeleri üzerine araştırmalar yapılacaktır. Genel olarak, her ders fiziksel ısınma ile başlar, araştırmalar ve doğaçlama yapılarıyla devam eder. Çeşitli gösterimler ve üzerine tartışmalar olacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Fiziksel davranış alışkanlıklarını tespit etmek ve çözmek
  • 2- Duruş farkındalığı geliştirmek ve gerilim ile rahatlama dengesini kurmak
  • 3- İfade yelpazesini, esnekliğini, koordinasyon ve gücünü geliştirmek
  • 4- Kendini kesin ve doğru bir biçimde gözlemleme kabiliyetini geliştirmek
  • 5- Bedenin birincil oyunculuk ifade aracı olduğu anlayışını geliştirmek
  • 6- Dinleme becerilerini, açıklığı ve duyarlılığı geliştirmek ve hayal gücünü güçlendirmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Atölye, Seminer


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Çağdaş Dans Tekniğine devam
2 Duruş, esnetme, kuvvetlendirmeye devam
3 Doğaçlama- yön, seviye, akışa devam
4 Doğaçlama- yön, seviye, akışa devam
5 Doğaçlama- zaman, mekan, akışa devam
6 Doğaçlama- zaman, mekan, akışa devam
7 Kişisel hareket araştırmalarına devam
8 Kişisel hareket araştırmalarına devam
9 Bartanief teknik araştırmalarına devam
10 Bartanief teknik araştırmalarına devam
11 Tema üzerinden doğaçlarken zaman, mekan, yön ve seviye
12 Tema üzerinden doğaçlarken zaman, mekan, yön ve seviye
13 Çağdaş Dans Tekniği ile biçimlenen bedenin doğaçlama içinde farkındalık geliştirmesi
14 Çağdaş Dans Tekniği ile biçimlenen bedenin doğaçlama içinde farkındalık geliştirmesi


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

FRANKLİN, Eric,

Dance Imagery For Technique and Performance, Human Kinetics, 1996

BARTANIEFF,I.-LEWIS,D.,

Body Movement,New York: Gordon and Breach Brooks, 1980

HARTLEY Linda,

Wisdom of the Body Moving,North Atlantic Boks Berkley, California, 1989


DİĞER KAYNAKLAR

Yok


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 20
Uygulama 5 20
Proje 1 10
Ödev 1 10
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 40
Total: 22 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14684
Uygulama5525
Proje155
Ödev155
Final Sınavı166
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1   1       1              
OC2   3       2              
OC3   3       2              
OC4   3   1   2              
OC5   3   1   2              
OC6   3   1   2