DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Ses ve Konuşma-İleri Teknikler THR 211 Güz 00+06+00 Zorunlu 3 5
Akademik Birim: Tiyatro
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar yok
Öğrenim Dili: Türkçe
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Özlem ÖZHABEŞ
Dersin Amacı: Oyunculara ısınmaları için yardımcı olan ses egzersizlerini derinleştirmek. Aşama aşama ilerleyen ses çalışmaları dizisi ve yapılan araştırmalar sayesinde ses doğal olarak güçlenir ve bunun yanında dil ve metin çalışmasına temel oluşturan bir bağ kurulur. Ana amaç ses ve metinle kurulan kişisel bağın sürekliliğinin sağlanmasıdır.
Dersin İçeriği: Temel ses eğitimi aşamalarına devam edilecek. Bu sömestr ilk yarı yıl keşfedilen beden ve ses salıverme halini devam ettirerek metin çalışmasına doğru ilerlenecek. Edebiyatın kökünü oluşturan ve tiyatral arketiplerlere kaynaklık eden mitolojilerden beslenen klasik metinlerin ihtiyaçlarına karşılık verebilmek için klasik benliğin geliştirilmesi çalışmaları yoğunlaşacak. Haikular üzerine çalışılacak.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Sesini özgürleştirebilir.
  • 2- Yazılı bir metinde imajlarla çalışabilir.
  • 3- Yazılı metinlerde var olan sesleri iletebilir ve araştırabilir.
  • 4- Yazılı bir metnin imajlarını kişiselleştirebilir ve seslendirebilir.
  • 5- Yazılı bir metnin içindeki seslere doku, hacim ve hikaye kazandırabilir
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Beden ses atölyeleri ve sunumlar.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Öğrencilerin yönettiği ısınma. Sesler ve kelimelerle imaj çalışmasına giriş.
2 Öğrencilerin yönettiği ısınma. İmaj çalışması, içselleştirme ve beş yönelim.
3 Öğrencilerin yönettiği ısınma. Haiku
4 Öğrencilerin yönettiği ısınma. Haiku
5 Öğrencilerin yönettiği ısınma. Haiku
6 Öğrencilerin yönettiği ısınma. Haiku
7 Öğrencilerin yönettiği ısınma. Linklater yönteminin derinleştirilmesi.
8 Öğrencilerin yönettiği ısınma. Linklater yönteminin derinleştirilmesi.
9 Öğrencilerin yönettiği ısınma. Linklater yönteminin derinleştirilmesi.
10 Öğrencilerin yönettiği ısınma. Linklater yönteminin derinleştirilmesi.
11 Isınma çalışması (metin ve güç eklenerek). Klasik metinle çalışma.
12 Isınma çalışması (metin ve güç eklenerek). Klasik metinle çalışma.
13 Isınma çalışması (metin ve güç eklenerek). Klasik metinle çalışma.
14 Final sunumu.


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Yok


DİĞER KAYNAKLAR

Yok


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 20
Uygulama 14 40
Final Sınavı 1 40
Total: 29 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14570
Uygulama14342
Diğer Uygulamalara Hazırlık428
Final Sınavı155
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1   3       3         3    
OC2   3       2         3    
OC3   3       2         3    
OC4   3       2         3    
OC5   3       2         3