DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Ses Çalışmaları THR 212 Bahar 00+06+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Tiyatro
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar yok
Öğrenim Dili: Türkçe
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Özlem ÖZHABEŞ
Dersin Amacı: Bu dersin odağı Ses ve Hareket çalışmasıdır. Bu çalışma hayal gücü ve sesin hareketle
beraber soyut olarak araştırılmasını içerir. Bu da metin çalışması ve dille ilişkiye evrilir. Aynı
zamanda Shakespeare ve klasik metin üzerine araştırmayı da destekler.
Dersin İçeriği: Ses ve Hareket metnin duyusal olarak çalışılması yolunda fiziksel ve zihinsel olarak zorlayıcı
bir süreçtir. Temelini "Freeing Shakespeare's Voice"den alır ve her türden çağdaş ve klasik
metne uygulanabilir. Sesin özgürleşmesi ve geliştirilmesi için gerekli adımları barındıran
günlük bir ısınma sesi ve bedeni açar ve akord eder, nöro-fizyolojik yolları itkiler, imajlar için
harekete geçirerek hayalgücünü uyandırır: nefes ve ses kişinin bedenini yaratabilir ve
partnerin bedenini değiştirebilir. Yapılan egzersizlerde dilin sesli ve sessiz harf gibi araçları
duyusal olarak araştırılır. Çalışma yoğunlaştıkça yazılı metin o kadar değişir ki entellektüel
kararlarla yapılan yorumları metni aşarak aktaran kişiyi şaşırtır. Ses ve Hareket bir metnin
derinliğini duygusal, fiziksel ve içgüdüsel bir yaklaşımla araştırmayı sağlar.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Seçilen metnin sessel gerekliliklerini anlar ve yorumlar
  • 2- Farklı metinler arasında sesin gücünü ve dışa yansıtılmasını kullanabilir
  • 3- Metni içeriğiyle birlikte anlar, yorumlar ve sese dönüştürür
  • 4- Sesle çalışarak enerjiyi odaklar, bir performansın bütünlüğünü yaratabilir ve sürdürebilir
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Doğaçlama, partner çalışması, yöntem aktarımı, yalnız başına deneyimleme, sunum.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Sesli ve sessiz harflerin araştırılması
2 Çemberde çalışma / Ses ve hareket
3 Çemberde çalışma / Ses ve hareket
4 Çemberde çalışma / Ses ve hareket
5 Çemberde çalışma / Ses ve hareket
6 Çemberde çalışma / Ses ve hareket
7 Çemberde çalışma / Ses ve hareket
8 Çemberde çalışma / Ses ve hareket
9 Ses ve hareket çalışmasının metne uygulanması
10 Ses ve hareket çalışmasının metne uygulanması
11 Ses ve hareket çalışmasının metne uygulanması
12 Ses şiiri, ses ve hareket ve imaj çalışmalarının birleştirilmesi
13 Ses şiiri, ses ve hareket ve imaj çalışmalarının birleştirilmesi
14 Ses şiiri, ses ve hareket ve imaj çalışmalarının birleştirilmesi


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Yok


DİĞER KAYNAKLAR

Yok


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 60
Final Sınavı 1 40
Total: 15 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14684
Uygulama14228
Ödev428
Final Sınavı155
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1                      
OC2                      
OC3                      
OC4