Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Ses Çalışmaları | THR 212 | Bahar | 00+06+00 | Zorunlu | 3 | 5 |
Akademik Birim: | Tiyatro |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | yok |
Öğrenim Dili: | Türkçe |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Özlem ÖZHABEŞ |
Dersin Amacı: | Bu dersin odağı Ses ve Hareket çalışmasıdır. Bu çalışma hayal gücü ve sesin hareketle beraber soyut olarak araştırılmasını içerir. Bu da metin çalışması ve dille ilişkiye evrilir. Aynı zamanda Shakespeare ve klasik metin üzerine araştırmayı da destekler. |
Dersin İçeriği: | Ses ve Hareket metnin duyusal olarak çalışılması yolunda fiziksel ve zihinsel olarak zorlayıcı bir süreçtir. Temelini "Freeing Shakespeare's Voice"den alır ve her türden çağdaş ve klasik metne uygulanabilir. Sesin özgürleşmesi ve geliştirilmesi için gerekli adımları barındıran günlük bir ısınma sesi ve bedeni açar ve akord eder, nöro-fizyolojik yolları itkiler, imajlar için harekete geçirerek hayalgücünü uyandırır: nefes ve ses kişinin bedenini yaratabilir ve partnerin bedenini değiştirebilir. Yapılan egzersizlerde dilin sesli ve sessiz harf gibi araçları duyusal olarak araştırılır. Çalışma yoğunlaştıkça yazılı metin o kadar değişir ki entellektüel kararlarla yapılan yorumları metni aşarak aktaran kişiyi şaşırtır. Ses ve Hareket bir metnin derinliğini duygusal, fiziksel ve içgüdüsel bir yaklaşımla araştırmayı sağlar. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Doğaçlama, partner çalışması, yöntem aktarımı, yalnız başına deneyimleme, sunum. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sesli ve sessiz harflerin araştırılması | |
2 | Çemberde çalışma / Ses ve hareket | |
3 | Çemberde çalışma / Ses ve hareket | |
4 | Çemberde çalışma / Ses ve hareket | |
5 | Çemberde çalışma / Ses ve hareket | |
6 | Çemberde çalışma / Ses ve hareket | |
7 | Çemberde çalışma / Ses ve hareket | |
8 | Çemberde çalışma / Ses ve hareket | |
9 | Ses ve hareket çalışmasının metne uygulanması | |
10 | Ses ve hareket çalışmasının metne uygulanması | |
11 | Ses ve hareket çalışmasının metne uygulanması | |
12 | Ses şiiri, ses ve hareket ve imaj çalışmalarının birleştirilmesi | |
13 | Ses şiiri, ses ve hareket ve imaj çalışmalarının birleştirilmesi | |
14 | Ses şiiri, ses ve hareket ve imaj çalışmalarının birleştirilmesi |
Yok |
Yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 15 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 6 | 84 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 |
OC1 | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | 3 | 1 | ||||||
OC2 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
OC3 | 3 | 3 | |||||||||||
OC4 | 3 | 3 | 3 |