Akademik Birim: |
Tiyatro |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
yok |
Öğrenim Dili: |
Türkçe |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Özlem ÖZHABEŞ |
Dersin Amacı: |
Önceki sömestrlerde edinilen kuramsal ve pratik bilgi ışığında öğrenciler bir yönetmenin eşliğinde klasik bir oyun çalışırlar. Prova süreci boyunca öğrenciler karakter yaratmak, onunla araştırma yapmak üzerine yoğunlaşır. Bu dersin ana amacı öğrencinin grup olarak çalışırken bireysel sorumluluk ve yaratıcılığını sürekli kılmak, aynı zamanda tutarlı bir karakter yaratmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu derste bütün tiyatro bölümünün ortak karar vererek seçtiği klasik bir tiyatro oyunu üzerine çalışılır. Oyunun dramaturjisi, arka plan araştırması, karakter analizi yapılır ve rolleri dağıtılır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Bir oyunu tarihsel ve kuramsal olarak inceleyebilir ve çağdaş dünya ile arasında bağ kurabilir.
- 2- Özgün tiyatro oyunu veya performans tasarlamak ve oyun çalışmak için tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu, yaratıcı, etken ve üretken olarak çalışır.
- 3- Bir oyununun dramaturjisini oyunculuğuna ve dolayısıyla çalıştığı karaktere uygular.
- 4- Tiyatro ve oyunculuğa ilişkin yöntem ve teknikleri sistematik bir biçimde uygular.
- 5- Klasik bir metin yoluyla izleyici kitlesiyle görsel, işitsel, bedensel, yazılı ve sözlü anlatım özelliklerinden faydalanarak etkin bir iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Sınıf içinde okuma.Video izlemeSunumlarTartışmaAtölyeProva |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Oyun okuması, oyunun tartışılması, ana kavramlarının saptanması. Ödev: gruplara ayrılarak oyunun tarihsel arka planı, dünyası, tartıştığı kavramlar, yazar üzerine sunum hazırlayınız. |
|
2 |
Sunumların dinlenmesi ve bunlar üzerinden oyunun tekrar tartışılması ve okunması. |
|
3 |
Oyunun temel kavramları üzerinden doğaçlamalara başlanması. Oyunun okunması |
|
4 |
Oyunun temel kavramları üzerinden doğaçlamalar yapılması. Oyunun okunması |
|
5 |
Oyunun temel kavramları üzerinden doğaçlamalar yapılması. Oyunun okunması |
|
6 |
Her öğrencinin odaklandığı karakterler üzerine çalışması. |
|
7 |
Her öğrencinin odaklandığı karakterler üzerine çalışması. |
|
8 |
Rol dağılımı ve oyun provalarının başlaması. |
|
9 |
Prova |
|
10 |
Prova |
|
11 |
Prova |
|
12 |
Prova |
|
13 |
Prova |
|
14 |
Prova |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.