Akademik Birim: |
Tiyatro |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
yok |
Öğrenim Dili: |
Türkçe |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Zeynep GÜNSÜR YÜCEİL |
Dersin Amacı: |
Oyuncunun, tarz, üslup ve türden bağımsız olarak sürekli kullanabileceği bir yönteme sahip olmasını amaçlar.
Farklı pedogojik yöntemleri benimsemiş olan Stanislavski, Michael Chekhov, Grotowski, Boal, Guitter, Penciulescu, Fisher, Promptova, Koudriachev, Kheifetz, Svereva, Wada, Vassiliev, Garfein, Duprey, De Fazio, Tournier, Meisner'den ve psikodrama ustalarının fiziksel eylem içeren doğaçlama alıştırmaları yoluyla öğrencilerimizin bir role yaklaşmakta kendi yöntemlerini oluşturabilmelerinin temeli atılır. 1.ve 2. Sınıfta yapmış oldukları alıştırmaları bir oyunu çalışırken, rol kişisini keşfederken nasıl kullanabileceklerinin de pratiğini yapmış olurlar. |
Dersin İçeriği: |
Oyuncunun rol çalışırken sistematik bir şekilde uygulayabileceği teknik, araç ve işlemlerden oluşan bir yöntem çalışmasını içerir. 14 haftalık süreçte oyuncu adaylarımızın sahne üzerinde seçtikleri karakterler ve karakterlerin içinde bulundukları fiziksel, sosyal, zamansal koşullar üzerine düşünebilme ve derinlemesine keşfedebilme imkanı tanıyan bireysel ve toplu çalışmalar yapılır. Ayrıca sahneye çıkmadan önce ısınma, gevşeme ve hazırlanma süreçlerini kişiselleştirmenin yollarını ararlar. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Oyuncu çalışmasını sahip olduğu bir yönteme göre yürütme bilgi ve becerisi kazanır.
- 2- Oyunculuk uygulaması ve kuramı arasında somut bağ kurmayı öğrenir.
- 3- Edindiği maharet ve marifetleri geliştirme ve güncelleme olanağı elde eder.
- 4- Oyunculuk sanatına bilimsel bir yaklaşım kazanır.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Egzersizler, Ödevler |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Fiziksel eylem içeren doğaçlama çalışmalarına giriş, tartışma ve sohbet |
|
2 |
Stanislavski, Michael Chekhov, Grotowski, Boal, Guitter, Penciulescu, Fisher, Promptova üzerine bilgilendirme |
|
3 |
Koudriachev, Kheifetz, Svereva, Wada, Vassiliev, Garfein, Duprey, De Fazio, Tournier, Meisner üzerine bilgilendirme |
|
4 |
Parça çalışmaları başlar. Seçilen parçalardan örnekler: Pirandello( Ağzı Çiçekli Adam)- Çehov( Vanya Dayı/ Astrov) |
|
5 |
Parça çalışmalarına devam. Seçilen parçalardan örnekler:T. Williams (Arzu Tramvayı/ Mitch)- Shakespeare (Hamlet) ( III. Richard) A. Miller ( Cadı Kazanı) |
|
6 |
Parça çalışmalarına devam. Seçilen parçalardan örnekler:Çehov (İvanov/ Anna) ( Vanya Dayı/ Sonya) ( Üç Kızkardeş/ Maşa) |
|
7 |
Parça çalışmalarına devam. Seçilen parçalardan örnekler: Çehov ( Vanya Dayı/ Astrov) ( Martı/ Treplev) ( İvanov) |
|
8 |
Parça çalışmalarına devam. Seçilen parçalardan örnekler: Beckett ( Oyun Sonu) Miller (Köprüden Görünüş) |
|
9 |
Parça çalışmalarına devam. Seçilen parçalardan örnekler:Shakespeare ( Bir Yazdönümü Gecesi Rüyası/ Hermia) Othello( Desdemona) Euripides ( Medea) |
|
10 |
Parça çalışmalarına devam. Seçilen parçalardan örnekler:Shakespeare ( Kleopatra) Yazdönümü Gecesi Rüyası ( Hermia) Hamlet ( Ophelia) |
|
11 |
Parça çalışmalarına devam. Seçilen parçalardan örnekler:T. Williams ( Sırça Hayvan Kolleksiyonu/ Laura) ( Yaz ve Duman/ Alma) B. Oya ( Güzel Şeyler Bizim Tarafta Kaldı) |
|
12 |
Parça çalışmalarına devam. Seçilen parçalardan örnekler:Miller ( Köprüden Görünüş/ Rodolfo) Çehov ( Martı/ Treplev) Shakespeare ( Hamlet) ( Macbeth) Beckett ( Oyun Sonu) |
|
13 |
Parça çalışmalarına devam. Seçilen parçalardan örnekler:Wedekind ( İlkbahar Uyanışı/ anne) Goldoni ( İki Efendi'nin Uşağı) Hamlet ( Rosencratz, Guilderstein) |
|
14 |
Parça çalışmalarına devam. Seçilen parçalardan örnekler:Moliere ( Cimri/ Frosine) Gogol ( Bir Evlenme/ Agafya) |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.