Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Dramaturji İncelemeleri | THR 309 | Güz | 02+02+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | Tiyatro |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | Türkçe |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Özlem Hemiş |
Dersin Amacı: | Bir rolün tasarlanma sürecinde rolün parçası olduğu bütünün metin-sahneleme ve içerik- biçim ilişkisi açısından analiz edilebilmesi için araçların sağlanması. Metin analiziyle elde edilen bulguların oyunculuk pratiği ile ilişkilendirilerek bir rolün tasarlanma sürecine dramaturjik tutarlılık içinde uygulanabilmesi. Role yaklaşımda güncel, özgün ve yaratıcı bir bakış açısı geliştirilebilmesi. Öğrencilerin teorik ve pratik anlamda edindikleri dramaturjik analiz araçlarını oyun çalışması derslerinde çalıştıkları oyunlara ve rollere uygulayabilmeleri. |
Dersin İçeriği: | Metnin ve karakterlerin uygulamaya yönelik analizini yapma yöntemleri ele alınır ve seçilen metin örnekleri üzerinden tartışma ve sınıf içi okumalarla bu yöntemler pekiştirilir. Doğaçlama ve aksiyon araştırması egzersizleriyle teorik analiz ve uygulama arasındaki bağ araştırılır. Öğreciler öğrendikleri yöntemler aracılığıyla oyun çalışması derslerinde oynadıkları rolleri analiz eder ve bu analizler ve uygulamadaki karşılıkları üzerine sınıf içi tartışmalar yürütülür. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Seminer, sunum, sınıf içi tartışma, ödev, sınıf içi uygulama egzersizleri. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders planının ve değerlendirme sisteminin paylaşılması; incelenecek oyunların birlikte seçilmesi. | |
2 | Bir klasik metnin okunması ve dramaturjik bütünlüğü incitmeden çağdaş bir yoruma aktarılması I | |
3 | Bir klasik metnin okunması ve dramaturjik bütünlüğü incitmeden çağdaş bir yoruma aktarılması II | |
4 | Bir klasik metnin okunması ve dramaturjik bütünlüğü incitmeden çağdaş bir yoruma aktarılması III | |
5 | Bir klasik metnin okunması ve dramaturjik bütünlüğü incitmeden çağdaş bir yoruma aktarılması IV | |
6 | Sunumlar | |
7 | Bir çağdaş uyarlamanın incelenmesi I | |
8 | Bir çağdaş uyarlamanın incelenmesi II | |
9 | Bir çağdaş uyarlamanın incelenmesi III | |
10 | Sunumlar | |
11 | Çağdaş bir metnin incelenmesi I | |
12 | Çağdaş bir metnin incelenmesi II | |
13 | Çağdaş bir metnin incelenmesi III | |
14 | Sunumlar |
David Ball, Backwards and Forwards: A Technical Manual for Reading Plays, Carbondale, Southern Illinois UP, 1998. Patris Pavis, Sahneleme: Kültürler Kavşağında Tiyatro, Çev.:Sibel Kamber, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara, 1999. Shakespeare Oyunculuğu, Adrien Brine, Michael York, Çev: Ali H. Neyzi, İş Bankası Yay., İstanbul, 2004 |
Yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Ödev | 3 | 15 |
Sunum/Jüri | 1 | 20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 20 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Proje | 1 | 12 | 12 |
Ödev | 8 | 4 | 32 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 15 | 15 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 2 | 3 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 |
OC1 | 3 | 3 | |||||||||||
OC2 | 1 | 2 | 3 | 1 | |||||||||
OC3 | 1 | 2 | |||||||||||
OC4 | 3 | ||||||||||||
OC5 | 3 | 2 | 1 | 1 |