Akademik Birim: |
Tiyatro |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Zeynep GÜNSÜR YÜCEİL |
Dersin Amacı: |
II. Sınıfta edinilen beden, hareket, mekan ilişkisi deneyimini; metin ve nesne kullanımı ile buluşturarak geliştirmek. Oyuncunun organik biçimde oyun alanı içinde devinimini, söz söylerken hareket etmeyi ve nesne kullanma becerisini risk alacak şekilde araştırmasını desteklemek. |
Dersin İçeriği: |
Kompozisyonel olarak ‘Aksiyon Stratejileri’ çalışmalarında üretimin süreci, gelişimi ve sunum evrelerinde, performansın dinamik yapısı, hareket ve beden kaliteleri üzerinde durulur. Beden, hareket, enerji, mekan, ses, ışık, zaman‐ritm, vb. kavramlar sanatsal bir iletişim aracı olarak kompozisyon alanında incelenir. Beden koordinasyonu, somatik teoriler ve uygulamalı anatomik bilgilerle desteklenen derste, bireysel beden haritasını çıkarmak, (temel anatomi bilgisi, biyomekanik sistem, diyafram bilgisi vb.) fiziksel alışkanlıkları anlamaya ve kişinin farklı ritm ve tempolarda bedensel kondisyonunu ve fonksiyonelliğini arttırmaya odaklanılır.
Ayrıca bedensel ifadeyi metin ve nesne kullanımı ile birleştirme çalışmaları yapılır. Mimari anlamda mekanı devingen olarak deneyimleyip, hareket ederken nesne kullanımının farklı olanakları araştırılır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- beden ve nesne ilişkisi gelişir
- 2- mekan içinde hareket halinde beden, nesne koordinasyonu farkındalığı derinleşir
- 3- oyuncu metinle çalışırken hareket ve nesne kullanımında yeni olanaklarını keşfeder
- 4- beden merkezleme ve genel anatomi bilgisi tazelenir
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Seminer EgzersizlerÖdevler |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Bedendeki hafızayı tetiklemek: hareket cümleleri |
|
2 |
ezberde olan bir çocuk şarkısı, şiir, tekerleme,vs söylerken basit fiziksel aksiyonlar- dön, yerde yuvarlan, ilerle, gerile,vs- |
|
3 |
Hareket ve konuşma birlikteyken: a. seyirci harekete konsantre olsun, metin öne çıkmasın b. seyirci metne konsantre olsun, hareket öne çıkmasın. |
|
4 |
3. hafta çalışılan kurgulara devam: hareket daha karmaşık bir dizgeye evrilir |
|
5 |
Fiziksel eylemi hatırlamak: Hareket dizgesini zihinden tekrarlarken, hatırlarken metni söylerler |
|
6 |
Fiziksel eylem sırasında metni birlikte söylemek: 3`lü gruplar halinde aynı anda başlayan eylem sırasında birbirini dinleyerek söz`ü dillendirmek. |
|
7 |
Laban`ın 8 temel eforlu aksiyon (effort actions) çalışması: sandalyeden aşağı inme eylemi esnasında çalışılır. |
|
8 |
Laban`ın 8 temel eforlu aksiyon (effort actions) çalışması: diyalog esnasında çalışılır |
|
9 |
Laban`ın 8 temel eforlu aksiyon (effort actions) çalışması: grup halinde oyun metni ile çalışılır |
|
10 |
Laban`ın 8 temel eforlu aksiyon (effort actions) çalışması: grup halinde oyun metni ile çalışılır |
|
11 |
Laban`ın 8 temel eforlu aksiyon (effort actions) çalışması: grup halinde oyun metni ile çalışılır |
|
12 |
Laban`ın 8 temel eforlu aksiyon (effort actions) çalışması: grup halinde oyun metni ile çalışılır |
|
13 |
Laban`ın 8 temel eforlu aksiyon (effort actions) çalışması: grup halinde oyun metni ile çalışılır |
|
14 |
Bedendeki hafızayı tetiklemek: hareket cümleleri ve sözler ile birlikte bedendeki toplu eylemi ortaya çıkarmak |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.