DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Dramaturji Uygulamaları THR 310 Bahar 02+02+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Tiyatro
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: Türkçe
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Özlem Hemiş
Dersin Amacı: Teorik incelemeyi oyunculuk pratiğine uygulayabilmek, metni okurken canlandırabilmek, pratik ve teorik olarak bir oyunun karakter analizini yapabilmek,çağdaş metinleri analiz edebilmek, postdramatik yapılarla çalışabilmek, yeni gerçekçi metinler üzerinde çalışabilmek için gerekli donanınımın kazanılmasını sağlamaktır
Dersin İçeriği: Avrupa ve Türkiye`den çağdaş tiyatro metinlerinin okunması ve incelenmesi; çağdaş metinler ve klasik metinler arasındaki yapısal ve içeriksel bağları inceleyerek metinleri derinlikli bir şekilde analiz edilmesi; çağdaş sahneleme örneklerinin incelenmesi ve bu bağlamda seçilmiş postdramatik ve yeni gerçekçi metinler üzerinde çalışılmasıyla oluşmaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Çağdaş dünya tiyatrosu metinleri, onların yazılma koşulları ve tarihsel gelişimleri hakkında bilgi sahibidir.
  • 2- Klasik bir tiyatro yapıtı ve çağdaş bir tiyatro yapıtı arasında yapısal ilişkiler kurabilir ve bu bilgiyi karakter çalışmasına uygulayabilir.
  • 3- Dramaturjik masa başı çalışmalarını oyunculuğuna yansıtabilir.
  • 4- İlk okumadan itibaren aksiyon tahlili yaparak metni çözümler.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Seminer Sunum Okuma Tartışma Atölye Video izleme


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 20. ve 21. Yüzyıl oyun yazım tekniklerindeki temel yönelimler. Yeni dramaturjiler. Oyunların saptanması: Oyunlar her yıl yeniden seçilerek program düzenlenmelidir.
2 1990 sonrası oyun yazarları ve bu oyunların sahnelenmeleri Jean Luc Lagarce, Alt Tarafı Dünyanın Sonu Oyunun okunması
3 Lagarce, Alt Tarafı Dünyanın Sonu Oyunun okunması
4 Caryl Churcill, Çok Uzakta Oyunun okunması
5 Caryl Churcill, Çok Uzakta Oyunun okunması
6 Edward Bond, Lear Oyunun okunması
7 Edward Bond, Lear Oyunun okunması
8 Dea Loher, Masumiyet Oyunun okunması
9 Dea Loher, Masumiyet Oyunun okunması
10 Marius von Meyenburg, Ateş Yüzlü Oyunun okunması
11 Marius von Meyenburg, Ateş Yüzlü Oyunun okunması
12 Çağdaş sahnelemeler (çağdaş oyunların DVD`den izlenmesi ve tartışma)
13 Çağdaş sahnelemeler (çağdaş oyunların DVD`den izlenmesi ve tartışma)
14 Çağdaş sahnelemeler (çağdaş oyunların DVD`den izlenmesi ve tartışma)


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Haftalık planda yer alan oyunların okunması zorunludur.


DİĞER KAYNAKLAR

Hans Thies Lehmann, Postdramatic Theatre, Routledge


Edward Bond, The Hidden Plot, Methuen


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Uygulama 10 15
Sunum/Jüri 1 15
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 3 20
Final Sınavı 1 40
Total: 29 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14456
Uygulama10440
Ödev11010
Sunum/Jüriye Hazırlık144
Diğer Uygulamalara Hazırlık2612
Final Sınavı133
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1 3   1 1         3   1    
OC2         3       2        
OC3         3 1   1 1        
OC4         3   2