DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Hareket ve Kompozisyon THR 312 Bahar 01+04+00 Zorunlu 3 5
Akademik Birim: Tiyatro
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Zeynep GÜNSÜR YÜCEİL
Dersin Amacı: Öğrencilerin oyunculuk becerilerini tiyatro-çağdaş dans ve performans ya da metin-beden bağlamında artırmaya yönelik olan ders, bireyin tasarlamaya ve sunmaya yönlendirildiği bir derstir. Kompozisyonel olarak `Aksiyon Stratejileri` çalışmalarında üretimin süreci, gelişimi ve sunum evrelerinde, performansın dinamik yapısı, hareket ve beden kaliteleri üzerinde durulur. Beden, hareket, enerji, mekan, ses, ışık, zaman‐ritm, vb. kavramlar sanatsal bir iletişim aracı olarak komposizyon alanında incelenir.
Dersin İçeriği: Beden koordinasyonu, somatik teoriler ve uygulamalı anatomik bilgilerle desteklenen derste, bireysel beden haritasını çıkarmak, (temel anatomi bilgisi, bio mekanik sistem, diyafram bilgisi vb.) fiziksel alışkanlıkları anlamaya ve kişinin farklı ritm ve tempolarda bedensel kondisyonunu ve fonsiyonelliğini arttırmaya odaklanılır. Derste `contact improvisation / ilişkili doğaçlama ve fiziksel iletişime dayalı, birlikte hareket akışı yaratma. `devise technique / `buluş tekniği/ karakter, durum, düşünce, ve metnin bedenleştirilmesi ve hareketle anlatının yaratılmasıda çalışılır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Beden Merkezleme, Genel Anatomi Bilgisi
  • 2- Yaratıcılık & Beden Farkındalığı
  • 3- Aksiyon Stratejileri&Kompozisyon üretme
  • 4- Fiziksel tiyatro dinamikleri
  • 5- Hareket Kaliteleri Analizi
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri EgzersizlerSeminerÖdevler


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Beden Merkezleme, Duruş Yaratıcılık & Beden Farkındalığı
2 Genel Anatomi Bilgisi (Duruş, Nefes, Diyafram)
3 Doğaçlama
4 Yaratıcılık, Aksiyon Stratejileri&Kompozisyon üretme
5 Aksiyon Stratejileri&Kompozisyon üretme
6 Durum Bedenselleştirmesi
7 Düşünce bedenselleştirme
8 Metin Bedenselleştirme
9 Hareket Kaliteleri Analizi
10 Öğrenilen tekniklerin fiziksel tiyatroda uygulanması
11 Öğrenilen tekniklerin dans tiyatrosunda uygulanması
12 Öğrenilen teknikleri uygulayarak proje geliştirme
13 Öğrenilen teknikleri uygulayarak proje geliştirme
14 Öğrenilen teknikleri uygulayarak proje geliştirme


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

HEDDON, Deidre & MİLLİNG, Jane :Devising Performance. A critical history, London, 2006.


DİĞER KAYNAKLAR

-FRANKLIN,Eric ,Dynamic Alignment Through Imagery, Human Kinetics, 1996 -HACKNEY, Peggy, Making Connections, Gordon and Breach Publishers, Second Printing, 2000


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Proje 1 40
Final Sınavı 1 60
Total: 2 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14570
Uygulama6530
Proje155
Ödev5315
Final Sınavı155
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1   3       2 2            
OC2   3       2 3            
OC3   2       3 3            
OC4       3   2 3            
OC5   3         2