Akademik Birim: |
Tiyatro |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Özlem ÖZHABEŞ |
Dersin Amacı: |
Öğrencilerin proje için gerekli ses ve konuşma yetkinliğine sahip olmaları, rolün gerektirdiği aksan, diyalekt, konuşma bozukluğu vs üzerinde çalışmayı ve bunu karaktere hizmet eder hale getirmeyi öğrenmek. Metnin seyirciye ulaşmasında sesin ve nefesin oyunculukla birleşmesini deneyimlemek ve bunun üzerinde çalışmak. Aksiyonun içinden konuşmayı ve konuşmanın içindeki aksiyonu keşfetmek ve bunu prova sürecinin önemli bir parçası olarak oyun çalışmasına aktarmak. |
Dersin İçeriği: |
Dersin içeriği geçmiş senelerde yapılan Linklater çalışmalarının sahneye uygulanmasından oluşur. Öğrenciler kendi hazırladıkları sahneler üzerinden nefes, ses, artikülasyon, rezonans, ses aralığı, şimdi ve burada olmak üzerine yoğunlaşarak denemeler yapar ve dersin yürütücüsüyle bu teknikler ve sahnenin gerektirdikleri üzerine pratik olarak çalışırlar. Dersin bir kısmı da proje dersine ses koçluğu yapılmasını içerir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Öğrencilerin bir karakter için gerekli ses ve konuşma yetkinliğine sahiptir
- 2- Rolün gerektirdiği aksan, diyalekt, konuşma bozukluğu vs üzerinde çalışabilir
- 3- Aksiyonun içinden organik bir biçimde konuşabilir.
- 4- Konuşmanın aksiyonunu bulur ve bunu prova sürecine uygulayabilir
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Studyo çalışması, danışmanlık, ses koçluğu. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Sound and movement çalışmasının metne uygulanması. |
|
2 |
Sound and movement çalışmasının metne uygulanması. |
|
3 |
Üzerine çalışılacak parçaların belirlenmesi, ısınma ve egzersizlerin hatırlanması, dersin yönteminin anlatılması |
|
4 |
Öğrencilerin getirdikleri parçalar üzerinde, odağa nefes koyularak çalışılması, nefesin metnin organik bir parçası haline gelmesi için teke tek çalışmalar yapılması. |
|
5 |
Öğrencilerin getirdikleri parçalar üzerinde, odağa ses koyularak çalışılması, sesin metnin organik bir parçası haline gelmesi için teke tek çalışmalar yapılması. Doğal sesin karakter vasıtasıyla keşfi üzerine yoğunlaşılması |
|
6 |
Bir önceki hafta çalışılan parçalar üzerinden ses yelpazesi, çeşitleme ve aksiyon üzerine çalışılması. Çeşitlemenin organik kalması için gereken oyunculuk çalışmalarının hatırlatılması. |
|
7 |
Yeni parçalar üzerinde çalışarak öğrencinin yetkinliğinin artması için danışmanlık yapılması. |
|
8 |
Yeni parçalar üzerinde çalışarak öğrencinin yetkinliğinin artması için danışmanlık yapılması. |
|
9 |
Yeni parçalar üzerinde çalışarak öğrencinin yetkinliğinin artması için danışmanlık yapılması. |
|
10 |
Aksan, diyalekt ve konuşma bozukluklarının üzerinde çalışmalar yapılması. |
|
11 |
Aksan, diyalekt ve konuşma bozukluklarının üzerinde çalışmalar yapılması. |
|
12 |
Aksan, diyalekt ve konuşma bozukluklarının üzerinde çalışmalar yapılması. |
|
13 |
Çalışılacak oyun için bireysel koçluk yapılması. |
|
14 |
Çalışılacak oyun için bireysel koçluk yapılması. |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.