| Akademik Birim: |
Tiyatro |
| Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
| Ön Koşullar |
yok |
| Öğrenim Dili: |
Türkçe |
| Dersin Düzeyi: |
Lisans |
| Dersin Koordinatörü: |
- - |
| Dersin Amacı: |
Oyuncunun tek başına ve ayrı türde bir performansı oluşturup oynayabilmesini amaçlar. |
| Dersin İçeriği: |
Oyuncunun tek kişilik ve dramatik oyun üretimi dışında bir performans oluşturma sürecini ve
bunun gösterimini içerir. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Oyuncu tek başına bir performans sürecini tasarlar, geliştirir ve sahneler.
- 2- Oyuncu, dramatik oyunculuk dışında bir performans biçimini çalışıp öğrenir.
- 3- Oyuncu seyirciyle birlikte ve etkileşim içinde oynama kabiliyetini geliştirir.
- 4- Tiyatronun gerektirdiği (Word, Power Point, Excell gibi bilgisayar programlarını) bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- 5- Tiyatro alanında ulusal ve uluslararası etik değerlerin, yeniliklerin farkında olup bunları üretimine yansıtabilir.
|
| Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Seminerler, Egzersizler, Provalar, Gösterim |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 |
Dönem boyunca neler yapılacağı konuşulur. Nasıl çalışılacak, hangi yöntemlerden faydalanılacak bunlar üzerinde durulur. |
|
| 2 |
Toporkov'un fiziksel eylemler yöntemi üzerine konuşulur. |
|
| 3 |
Bireysel projeler için öğrencilerin getirdiği öneriler (öykü, roman, oyun) üzerine konuşulur. Sanford Meisner'in geliştirdiği egzersizler çalışılır. |
|
| 4 |
Öneriler konuşulmaya devam edilir. Declan Donnellan'ın "The Actor and the Target" kitabından hareketle 'etki yaratma - tepki verme', 'kendi kendine oynama- partnerinle oynama' ayrımları üzerinden tartışılır, egzersizler yapılır. |
|
| 5 |
Bireysel projeleri için çalışacakları metinlere karar veren oyuncularla sahne üzeri çalışılmaya başlanır. Diğerleriyle öneriler üzerine konuşulur. |
|
| 6 |
Çalışacak metinler için son kararlar verilir. Vize için metinlerin ilk 5 dakikalık kısımlarını hazırlamaya başlarlar. |
|
| 7 |
Vize. Bütün öğrenciler dönem sonunda sunacakları bireysel projelerinin ilk 5 dakikasını oynar. Üzerine değerlendirme yapılır. |
|
| 8 |
Bireysel projelerin çalışılması. Bu haftayla birlikte bütünüyle bireysel projeler üzerine yoğunlaşılır. Dönem sonuna kadar, bütün öğrencilerin projeleri detaylı bir şekilde çalışılır. |
|
| 9 |
Bireysel projelerin çalışılması. Öğrencilerden oynadıkları rollerle dışarıda dolaşmaları, insanların tepkilerini ölçmeleri istenir. |
|
| 10 |
Oyuncuların oynadıkları rolleri kendi alışkanlıklarının dışına taşıyabilmelerini amaçlayan 'bakış açıları' çalışması yapılır. Karakterlerinin kendi hakkındaki fikri, toplum hakkındaki fikri ve toplumun karakter hakkındaki fikri üzerinden yürüyüş çalışması yapılır. |
|
| 11 |
Oyuncularla tek tek rollerinin fiziksel özellikleri çalışıldı. |
|
| 12 |
Bireysel projelerin çalışılması. |
|
| 13 |
Bireysel projelerin çalışılması. |
|
| 14 |
Bireysel projelerin çalışılması. Finalden önce bütün oyuncularla çalışmalar tamamlanır. |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
| # |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
PY13 |
| OC1 |
2 |
2 |
|
3 |
3 |
|
|
3 |
|
3 |
|
|
|
| OC2 |
3 |
|
|
3 |
|
|
2 |
|
3 |
|
|
|
3 |
| OC3 |
1 |
|
|
|
|
|
|
2 |
|
3 |
|
|
|
| OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
| OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek