DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Oyunculuk-Bireysel Proje THR 402 Bahar 00+06+00 Seçmeli 3 10
Akademik Birim: Tiyatro
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar yok
Öğrenim Dili: Türkçe
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Zeynep GÜNSÜR YÜCEİL
Dersin Amacı: Oyuncunun tek başına ve ayrı türde bir performansı oluşturup oynayabilmesini amaçlar.
Dersin İçeriği: Oyuncunun tek kişilik ve dramatik oyun üretimi dışında bir performans oluşturma sürecini ve
bunun gösterimini içerir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Oyuncu tek başına bir performans sürecini tasarlar, geliştirir ve sahneler.
  • 2- Oyuncu, dramatik oyunculuk dışında bir performans biçimini çalışıp öğrenir.
  • 3- Oyuncu seyirciyle birlikte ve etkileşim içinde oynama kabiliyetini geliştirir.
  • 4- Tiyatronun gerektirdiği (Word, Power Point, Excell gibi bilgisayar programlarını) bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • 5- Tiyatro alanında ulusal ve uluslararası etik değerlerin, yeniliklerin farkında olup bunları üretimine yansıtabilir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Seminerler, Egzersizler, Provalar, Gösterim


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Dönem boyunca neler yapılacağı konuşulur. Nasıl çalışılacak, hangi yöntemlerden faydalanılacak bunlar üzerinde durulur.
2 Toporkov'un fiziksel eylemler yöntemi üzerine konuşulur.
3 Bireysel projeler için öğrencilerin getirdiği öneriler (öykü, roman, oyun) üzerine konuşulur. Sanford Meisner'in geliştirdiği egzersizler çalışılır.
4 Öneriler konuşulmaya devam edilir. Declan Donnellan'ın "The Actor and the Target" kitabından hareketle 'etki yaratma - tepki verme', 'kendi kendine oynama- partnerinle oynama' ayrımları üzerinden tartışılır, egzersizler yapılır.
5 Bireysel projeleri için çalışacakları metinlere karar veren oyuncularla sahne üzeri çalışılmaya başlanır. Diğerleriyle öneriler üzerine konuşulur.
6 Çalışacak metinler için son kararlar verilir. Vize için metinlerin ilk 5 dakikalık kısımlarını hazırlamaya başlarlar.
7 Vize. Bütün öğrenciler dönem sonunda sunacakları bireysel projelerinin ilk 5 dakikasını oynar. Üzerine değerlendirme yapılır.
8 Bireysel projelerin çalışılması. Bu haftayla birlikte bütünüyle bireysel projeler üzerine yoğunlaşılır. Dönem sonuna kadar, bütün öğrencilerin projeleri detaylı bir şekilde çalışılır.
9 Bireysel projelerin çalışılması. Öğrencilerden oynadıkları rollerle dışarıda dolaşmaları, insanların tepkilerini ölçmeleri istenir.
10 Oyuncuların oynadıkları rolleri kendi alışkanlıklarının dışına taşıyabilmelerini amaçlayan 'bakış açıları' çalışması yapılır. Karakterlerinin kendi hakkındaki fikri, toplum hakkındaki fikri ve toplumun karakter hakkındaki fikri üzerinden yürüyüş çalışması yapılır.
11 Oyuncularla tek tek rollerinin fiziksel özellikleri çalışıldı.
12 Bireysel projelerin çalışılması.
13 Bireysel projelerin çalışılması.
14 Bireysel projelerin çalışılması. Finalden önce bütün oyuncularla çalışmalar tamamlanır.


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Yok


DİĞER KAYNAKLAR

Yok


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Uygulama 14 20
Proje 1 30
Sunum/Jüri 5 30
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 11 20
Total: 31 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14684
Uygulama14684
Proje166
Sunum/Jüriye Hazırlık5315
Diğer Uygulamalara Hazırlık14228
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler11333
Toplam İş Yükü (saat):250


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1 2 2   3 3     3   3      
OC2 3     3     2   3       3
OC3 1             2   3      
OC4                       3  
OC5                         3