DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Klasik Metinlerle Çalışma |
THR 405 |
Güz |
02+02+00 |
Seçmeli |
3 |
5 |
Akademik Birim: |
Tiyatro |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
yok |
Öğrenim Dili: |
Türkçe |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Zeynep GÜNSÜR YÜCEİL |
Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı öğrencileri oyunculuk meselesinin araştırılmasına yoğunlaşması ve onlara bazı yöntemler vasıtasıyla, diyalog yorumlama ve analiz etme konularında yardımcı olmaktır. Daha sonraki bir amacı da öğrencilere ders sürecinde kendilerini sahne çalışmasına hazırlamakta ve bu konuda kendilerini geliştirmelerinde bilgi ve içgörü kazanmalarında yardımcı olmak. |
Dersin İçeriği: |
Ders, öğrencilere dersin ve sahne çalışmasının anlamı üzerine ana fikirleri, teorileri ve analiz metodlarını tanıtmak için okumalar, tartışma konuları, sınıf içi egzersizler ve ödevlerden oluşur. Temel konular ve konseptler Shakespeare eserlerinin aktarım biçimleri üzerinde çalışırken ritm ve beatler üzerinde nasıl durulacağı üzerinedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Oyunculuğun anlamını her açıdan yorumlayabilir
- 2- Klasik ve modern tiyatroda farklı seviyede ve tarzda oyunculuk biçimlerini ayırt edebilir.
- 3- Farklı kıtalardan klasik metinler üzerine bilgi ve içgörü sahibidir.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Tartışmalar, dökümanter incelemeleri, metin çözümlemeleri, doğaçlama egzersizleri ve metinler üzerinde oyunculuk uygulamaları. |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Derse giriş |
|
2 |
Shakespeare’e giriş |
|
3 |
Shakespeare’e giriş |
|
4 |
Shakespeare metnine yaklaşım |
|
5 |
Shakespeare metnine yaklaşım |
|
6 |
Shakespeare metnine yaklaşım |
|
7 |
Antik yunan çalışması (özellikle koro çalışması) |
|
8 |
Antik yunan çalışması (özellikle koro çalışması) |
|
9 |
Antik yunan çalışması (özellikle koro çalışması) |
|
10 |
Antik yunan çalışması (özellikle koro çalışması) |
|
11 |
Öğrencilerle bireysel çalışma |
|
12 |
Öğrencilerle bireysel çalışma |
|
13 |
Öğrencilerle bireysel çalışma |
|
14 |
Grup çalışması ve bireysel performanslar |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Playing Shakespeare, John Barton (kitap)
Freeing Shakespeare's Voice: The Actor's Guide to Talking the Text, Kristin Linklater
Shakespeare Oyunculuğu, Adrien Briene, Michael York |
DİĞER KAYNAKLAR
Playing Shakespeare, John Barton (video BBC)
In Search of Shakespeare (video BBC) |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
30 |
Final Sınavı |
1 |
50 |
Total: |
16 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 5 | 70 |
Uygulama | 9 | 5 | 45 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
PY13 |
OC1 |
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
3 |
|
1 |
OC2 |
1 |
|
|
|
2 |
1 |
|
|
|
|
3 |
|
1 |
OC3 |
1 |
|
|
|
2 |
1 |
|
|
|
|
3 |
|
1 |
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek