DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Klasik Oyunculukta İleri Teknikler |
THR 406 |
Güz |
02+02+00 |
Seçmeli |
3 |
5 |
Akademik Birim: |
Tiyatro |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
yok |
Öğrenim Dili: |
Türkçe |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Zeynep GÜNSÜR YÜCEİL |
Dersin Amacı: |
4. sınıfa dek kazanılmış olan oyunculuk eğitim ve deneyimin temelinin modern klasikler ve çağdaş metinler bağlamında İngilizce dilinde geliştirilmesi. |
Dersin İçeriği: |
Öncelikli olarak İngiliz ve Amerikan tiyatro edebiyatı ve diğer modern klasikler ve çağdaş metin örnekleri üzerinden kuramsal anlatım ve tartışmalar ile koşut metin ve doğaçlama uygulamaları. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- İngilizce dilinde oyunculuk deneyimi ileri noktaya taşır
- 2- Modern klasik ve çağdaş metinlerde yetkinliğin geliştirilmesi
- 3- Modern klasik ve çağdaş metinlerle ilgili ingilizce dilinde ifade, çözümleme yetilerinin geliştirilmesi
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Tartışmalar, dökümanter incelemeleri, metin çözümlemeleri, doğaçlama egzersizleri ve metinler üzerinde oyunculuk uygulamaları. |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Elizabeth Dönemi Sonrası İngiliz Tiyatrosu |
|
3 |
Oscar Wilde: Bülbül ve Gül |
|
4 |
Oscar Wilde: Salomé |
|
5 |
Bernard Shaw: Androcles ve Aslan |
|
6 |
Bernard Shaw: Androcles ve Aslan |
|
7 |
Amerikan Tiyatrosu |
|
8 |
Arthur Miller: Cadı Kazanı |
|
9 |
Arthur Miller: Cadı Kazanı |
|
10 |
Eugene Ionesco: Gergedan |
|
11 |
Samuel Beckett |
|
12 |
Samuel Beckett |
|
13 |
Samuel Beckett: Godot'yu Beklerken |
|
14 |
Samuel Beckett: Godot'yu Beklerken |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Absürd Tiyatro, Martin ESSLIN
Samuel Beckett, Arthur Miller, Tenessee Williams, Oscar Wilde, Berdard Shaw, Bertolt Brecht, Eugene Ionesco oyunları |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
30 |
Final Sınavı |
1 |
50 |
Total: |
16 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 5 | 70 |
Uygulama | 9 | 5 | 45 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
PY13 |
OC1 |
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
3 |
|
1 |
OC2 |
3 |
|
|
|
2 |
1 |
|
|
|
|
3 |
|
1 |
OC3 |
3 |
|
|
|
2 |
1 |
|
|
|
|
3 |
|
1 |
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek