| Akademik Birim: | 
    Tiyatro | 
  
  
    | Öğrenim Türü: | 
    Örgün Eğitim | 
  
  
    | Ön Koşullar | 
    Yok | 
  
  
    | Öğrenim Dili: | 
    İngilizce | 
  
  
    | Dersin Düzeyi: | 
    Lisans | 
  
  
    | Dersin Koordinatörü: | 
    
        - -             | 
  
	
  
    | Dersin Amacı: | 
    Beden devinimiyle mekan kurmaya yol açar. Bu dersin amacı oyuncunun bedeniyle yaratmaya muktedir olduğu yelpazeyi kuramsal olarak da tanımasını sağlamak; beden-hareket-mekan ilişkisinin Doğu ve Batı kavrayışlarındaki ince ayrımlar barındıran bir ortaklık olarak, kozmosun varoluşuna paralel yapısından hareketle düşünce üretme alanını genişletmesine olanak tanımaktır. | 
  
  
    | Dersin İçeriği: | 
    Dersin içeriği beden, mekan ve hareketin ontolojik ve epistemolojik kavranışına yol açan ve farklı ifade biçimlerindeki karşılıklarını düşünmeye sevk eden okumalar ve anlatılar ile film-sergi-mekan-sahne gösterimlerinin izlenmesi ve tartışılmasıyla biçimlenecektir. | 
  
  
    | Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | 
     - 1- Oyuncunun beden-mekan-hareket bağlamındaki deneyimini kuramsal olarak kavramasını ve ifade edebilmesini sağlar.
 - 2- İçinde yer aldığı ya da izlediği sanat yapıtlarının oluşturulma süreçlerini kavrar.
 - 3- Sanat yapıtında yaratma sürecinden bağımsız olarak üreyen anlam alanını tartışabilir.
 - 4- Beden-mekan ve hareket kavrayışlarının politik ve ideolojik anlam taşıyıcılara dönüşme potansiyelini görerek bu bağlamda anlam üretme/üretmeme yeteneği kazanır.
 - 5- Okuma, algılama, değerlendirme ve yorumlama becerileri gelişir.
 
  | 
  
    
    | Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | 
    Seminer, Tartışma, Sunum, Görsel Materyaller, Ödev | 
  
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
	| 1 | 
    Ders hakkında genel bilgilendirme ve zorunlu okumaların planlanması.  | 
     | 
    
	| 2 | 
    Beden, mekan ve hareket kavramlarının ontolojik temeline giriş.  | 
     | 
    
	| 3 | 
    Beden, mekan ve hareket kavramlarının ontolojik temeline giriş.  | 
     | 
    
	| 4 | 
    Beden: sahne sanatları alanındaki kavrayış.  | 
     | 
    
	| 5 | 
    Beden odaklı çalışmalar I  | 
     | 
    
	| 6 | 
    Beden odaklı çalışmalar II  | 
     | 
    
	| 7 | 
    Mekan: sahne sanatları alanındaki kavrayış.  | 
     | 
    
	| 8 | 
    Mekan odaklı çalışmalar I  | 
     | 
    
	| 9 | 
    Mekan odaklı çalışmalar II | 
     | 
    
	| 10 | 
    Proje sunum  | 
     | 
    
	| 11 | 
    Proje sunum  | 
     | 
    
	| 12 | 
    Hareketin grameri I  | 
     | 
    
	| 13 | 
    Hareketin grameri II | 
     | 
    
	| 14 | 
    Final | 
     | 
    
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
| # | 
PY1 | 
PY2 | 
PY3 | 
PY4 | 
PY5 | 
PY6 | 
PY7 | 
PY8 | 
PY9 | 
PY10 | 
PY11 | 
| OC1 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC2 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC3 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC4 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC5 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek