DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Beden, Mekan ve Hareket |
THR 481 |
Güz |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
5 |
Akademik Birim: |
Tiyatro |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Özlem Hemiş |
Dersin Amacı: |
Beden devinimiyle mekan kurmaya yol açar. Bu dersin amacı oyuncunun bedeniyle yaratmaya muktedir olduğu yelpazeyi kuramsal olarak da tanımasını sağlamak; beden-hareket-mekan ilişkisinin Doğu ve Batı kavrayışlarındaki ince ayrımlar barındıran bir ortaklık olarak, kozmosun varoluşuna paralel yapısından hareketle düşünce üretme alanını genişletmesine olanak tanımaktır. |
Dersin İçeriği: |
Dersin içeriği beden, mekan ve hareketin ontolojik ve epistemolojik kavranışına yol açan ve farklı ifade biçimlerindeki karşılıklarını düşünmeye sevk eden okumalar ve anlatılar ile film-sergi-mekan-sahne gösterimlerinin izlenmesi ve tartışılmasıyla biçimlenecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Oyuncunun beden-mekan-hareket bağlamındaki deneyimini kuramsal olarak kavramasını ve ifade edebilmesini sağlar.
- 2- İçinde yer aldığı ya da izlediği sanat yapıtlarının oluşturulma süreçlerini kavrar.
- 3- Sanat yapıtında yaratma sürecinden bağımsız olarak üreyen anlam alanını tartışabilir.
- 4- Beden-mekan ve hareket kavrayışlarının politik ve ideolojik anlam taşıyıcılara dönüşme potansiyelini görerek bu bağlamda anlam üretme/üretmeme yeteneği kazanır.
- 5- Okuma, algılama, değerlendirme ve yorumlama becerileri gelişir.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Seminer, Tartışma, Sunum, Görsel Materyaller, Ödev |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Ders hakkında genel bilgilendirme ve zorunlu okumaların planlanması. |
|
2 |
Beden, mekan ve hareket kavramlarının ontolojik temeline giriş. |
|
3 |
Beden, mekan ve hareket kavramlarının ontolojik temeline giriş. |
|
4 |
Beden: sahne sanatları alanındaki kavrayış. |
|
5 |
Beden odaklı çalışmalar I |
|
6 |
Beden odaklı çalışmalar II |
|
7 |
Mekan: sahne sanatları alanındaki kavrayış. |
|
8 |
Mekan odaklı çalışmalar I |
|
9 |
Mekan odaklı çalışmalar II |
|
10 |
Proje sunum |
|
11 |
Proje sunum |
|
12 |
Hareketin grameri I |
|
13 |
Hareketin grameri II |
|
14 |
Final |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
M. Heidegger, "On the Essence and Concept of φύσις in Aristotle's Physics B, 1", Pathmarks, Cambridge: 1998 |
DİĞER KAYNAKLAR
M. Fraser and M. Greco, The Body: A Reader, Routledge, New York: 2005
S. O'Reilly, The Body in Contemporary Art, Thames&Hudson, London: 2009
M. Tufnell and C. Crickmay, Body, Space, Image, Dance Books, London: 1990 |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
5 |
Ödev |
1 |
10 |
Sunum/Jüri |
1 |
20 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) |
5 |
15 |
Final Sınavı |
1 |
50 |
Total: |
22 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 5 | 10 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek