DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Sürdürülebilir Kalkınma |
ECON 440 |
Bahar |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Ekonomi |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
“İnsanlık için en önemli amaç kalkınmadır” (Todar ve Smith, 2010: 155). Bu dersin amacı öğrencilere kalkınmanın çok boyutlu karmaşıklığı hakkında öğrencilere genel bir giriş olması için tasarlanmıştır. Kalkınma sadece yaşam standartlarının iyileştirmesine indirgenemez. Amartya Sen’in yapabilirlik kavramı dersin tüm konularını birbirine bağlar. Bunun sonucu olarak ders Refah İktisadı ile başlar ve daha sonra da refahın çeşitli yönlerini veri temelli olarak analiz eder. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders farklı bölgelerin hem tarihsel hem de günümüzdeki iktisadi kalkınmasını İnsani Gelişmişlik, yoksulluk ve eşitsizlik, demografi, şehirleşme ve göç, eğitim, sağlık, çevre ve tarım politikaları perspektifinden inceler. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Ekonomik kalkınma yazımlarını okuma ve anlayabilme
- 2- Ekonomik kalkınmanın hakkındaki temel verileri ve kaynaklarına erişebilme
- 3- Kalkınma olgusunun çok yönlülüğünü ve tarihsel özelliğini anlama
- 4- Kalkınma yazım uygulamalarını değerlendirebilme
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
- sınıfta ders - sınıf sunumları – proje- tartışma sınıfı |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Introduction; Human Development |
Which way now; Todaro & Smith, Chp. 1 |
2 |
Human Development |
Rise and fall of GDP; Todaro & Smith, Chp. 2 |
3 |
Poverty & Inequality |
T & S, Chp. 5; B & B Chps 1-2 & www.gapminder.org |
4 |
Poverty & Inequality |
T & S, Chp. 5, B & B Chps 1-2 |
5 |
Population Growth and Development |
T & S, Chp. 6; B & B Chps 10 |
6 |
Urbanization & Migration |
T & S, Chp. 7 |
7 |
Urbanization & Migration |
T & S, Chp. 7 |
8 |
Education and Health |
T & S, Chp. 8 |
9 |
Environment & Development |
T & S, Chp. 10 |
10 |
Climate Change Policy |
T & S, Chp. 10 |
11 |
Climate Change Policy |
T & S, Chp. 10 |
12 |
Agrarian Change |
T & S, Chp. 9 |
13 |
Agrarian Change |
T & S, Chp. 9 |
14 |
Review |
Everything above |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Todaro and S. Smith (2010 or newer), Economic Development 11th Edition |
DİĞER KAYNAKLAR
A. Banarjee & E. Duflo, Poor Economics; A. Banarjee & R. Benabou, Understanding Poverty
F. Şenses, Kalkınma İktisadı Yükselişi ve Gerilemesi |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
20 |
Uygulama |
5 |
20 |
Proje |
1 |
35 |
Ödev |
3 |
20 |
Sunum/Jüri |
1 |
5 |
Total: |
24 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 5 | 5 | 25 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödev | 3 | 6 | 18 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 10 | 3 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek