DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Sürdürülebilir Kalkınma ECON 440 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Ekonomi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: “İnsanlık için en önemli amaç kalkınmadır” (Todar ve Smith, 2010: 155). Bu dersin amacı öğrencilere kalkınmanın çok boyutlu karmaşıklığı hakkında öğrencilere genel bir giriş olması için tasarlanmıştır. Kalkınma sadece yaşam standartlarının iyileştirmesine indirgenemez. Amartya Sen’in yapabilirlik kavramı dersin tüm konularını birbirine bağlar. Bunun sonucu olarak ders Refah İktisadı ile başlar ve daha sonra da refahın çeşitli yönlerini veri temelli olarak analiz eder.
Dersin İçeriği: Bu ders farklı bölgelerin hem tarihsel hem de günümüzdeki iktisadi kalkınmasını İnsani Gelişmişlik, yoksulluk ve eşitsizlik, demografi, şehirleşme ve göç, eğitim, sağlık, çevre ve tarım politikaları perspektifinden inceler.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Ekonomik kalkınma yazımlarını okuma ve anlayabilme
  • 2- Ekonomik kalkınmanın hakkındaki temel verileri ve kaynaklarına erişebilme
  • 3- Kalkınma olgusunun çok yönlülüğünü ve tarihsel özelliğini anlama
  • 4- Kalkınma yazım uygulamalarını değerlendirebilme
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri - sınıfta ders - sınıf sunumları – proje- tartışma sınıfı


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Introduction; Human Development Which way now; Todaro & Smith, Chp. 1
2 Human Development Rise and fall of GDP; Todaro & Smith, Chp. 2
3 Poverty & Inequality T & S, Chp. 5; B & B Chps 1-2 & www.gapminder.org
4 Poverty & Inequality T & S, Chp. 5, B & B Chps 1-2
5 Population Growth and Development T & S, Chp. 6; B & B Chps 10
6 Urbanization & Migration T & S, Chp. 7
7 Urbanization & Migration T & S, Chp. 7
8 Education and Health T & S, Chp. 8
9 Environment & Development T & S, Chp. 10
10 Climate Change Policy T & S, Chp. 10
11 Climate Change Policy T & S, Chp. 10
12 Agrarian Change T & S, Chp. 9
13 Agrarian Change T & S, Chp. 9
14 Review Everything above


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Todaro and S. Smith (2010 or newer), Economic Development 11th Edition


DİĞER KAYNAKLAR

A. Banarjee & E. Duflo, Poor Economics; A. Banarjee & R. Benabou, Understanding Poverty
F. Şenses, Kalkınma İktisadı Yükselişi ve Gerilemesi


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 20
Uygulama 5 20
Proje 1 35
Ödev 3 20
Sunum/Jüri 1 5
Total: 24 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama5525
Proje13030
Ödev3618
Sunum/Jüriye Hazırlık155
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler10330
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1                        
OC2                        
OC3                        
OC4