DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Oyun Teorisi ECON 301 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Ekonomi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Statik Oyunlar: ( Karma olmayan) stratejiler. Nash dengesi. Baskın strateji dengesi. Statik oyunlar: Karma Stratejiler. Kolektif Oyunlar. Ardışık Oyunlar. Alt Oyun Mükemmel Dengesi. Ardışık ve Statik Oyunlar. Strateji ve Oylama. Pazarlama. Piyasalar ve Rekabet.
Dersin İçeriği: 1- Oyun teorisinin temel kavramlarına hakim olma.
2- Oyun teorisinin ekonomi, işletme, hukuk, politika ve uluslararası ilişkiler disiplinlerindeki uygulamalarını öğrenme.
3- Oyun teorisi bağlamında matematiksel ilişkilere hakim olma.
4- Analitik ve sistemli düşünmenin geliştirilmesi.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Doğu ve Güney Asya ile ilgili temel bilgilere sahip olmak
  • 2- Düzgün bir İngilizce ile herhangi bir konu hakkında özgün bir rapor yazabilmek
  • 3- Yüksek lisans seviyesinde aktif dinleme ve not alma becerilerini geliştirmek
  • 4- bu alanın çevirisi henüz girilmemiş.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Öğrencilere dersi daha iyi anlamaları amacı ile ödevler verilecek ve bu ödevler bir hafta sonra toplanacaktır. Ders notları öğrencilerle paylaşılacak, öğrenci sınıfta işlenen konuları bu ders notları aracılığı ile tekrar edebilecektir. Öğrenciler sınıf içinde haftanın konusuna uygun oyunlar oynayacaklardır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oyun Teorisine Giriş Bölüm 1
2 Oyun Teorisine Giriş Bölüm 2
3 Eşzamanlı Hamleli Oyunlar: Saf Stratejiler Bölüm 4
4 Üstünlük ve Nash Dengelemesi Bölüm 4
5 Eşzamanlı Hamleli Oyunlar: Uygulamalar Bölüm 16
6 Açık Artırmalar Bölüm 16
7 Fiyat Rekabeti Lecture Notes
8 Eşzamanlı Hamleli Oyunlar: Karışık Stratejiler Bölüm 7
9 Eşzamanlı Hamleli Oyunlar: Karışık Stratejiler Bölüm 8
10 Toplu Eylem Oyunları Bölüm 12
11 Sıralı Hamleli Oyunlar Bölüm 3
12 Eşzamanlı ve Sıralı Hamleleri Birleştirme Bölüm 6
13 Sıralı Hamleli Oyunlar: Uygulamalar (Taahhüt) Bölüm 10
14 Pazarlık ve Strateji ve Oylama Bölüm 17&15


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Avinash Dixit and Susan Skeath, Games of Strategy, Norton, 2004


DİĞER KAYNAKLAR

Avinash Dixit and Barry Nalebuff, Thinking Strategically, Norton, 1991 .
Martin Osborne, An Introduction to Game Theory, Oxford University Press 2004.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Ödev 4 30
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
Final Sınavı 1 30
Total: 20 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ödev41248
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar13030
Final Sınavı13030
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1                      
OC2                      
OC3                      
OC4