DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Asya Ekonomisi ve Siyaseti |
ECON 429 |
Bahar |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Ekonomi |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Bu ders, Doğu ve Güney Asya ülkeleri üzerine uygulamalarla kalkınma ekonomisinin temel kavramlarını, siyasi ekonomiyi, uluslararası ilişkileri ve kültürü öğrencilere tanıtmak amacıyla tasarlanmıştır. Ders ayrıca Doğu Asya'nın tarihini ve güncel gelişmelerini tanıtacak ve öğrencilere Doğu Asya bölgesindeki yüksek büyüme ve hızlı sanayileşmenin ardındaki dinamikleri ve toplumsal ve siyasi ekonomik belirleyicilerini anlamalarına yardımcı olacaktır. Özellikle, Asya ekonomileri ve toplumlarının süregelen bütünleşmesi farklı perspektiflerden analiz edilecektir. |
Dersin İçeriği: |
Her ders, ders takviminde gösterildiği gibi belirli bir konuda bağımsız bir seminer olarak tasarlanmıştır. Seminerler, dersin eğitmenleri ve davetli profesörler tarafından verilecektir. Davet edilen konuşmacılar, kendi alanlarında tanınmış bilim insanlarıdır. Öğrenciler, her oturum için önceden materyalleri okumaları ve sınıf tartışmalarına katılmaları gerekmektedir. Bu ders, Japonya'daki One Asia Foundation tarafından desteklenen "Asya Topluluğu: Vizyonu ve Uygulaması" projesi kapsamında finanse edilmektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Doğu ve Güney Asya ile ilgili temel bilgilere sahip olmak
- 2- Düzgün bir İngilizce ile herhangi bir konu hakkında özgün bir rapor yazabilmek
- 3- Yüksek lisans seviyesinde aktif dinleme ve not alma becerilerini geliştirmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders içi tartışmalar ve okumalar. |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Misafir Araştırmacı: Çin |
|
3 |
Misafir Araştırmacı: Çin |
|
4 |
Misafir Araştırmacı: Çin |
|
5 |
Misafir Araştırmacı: Çin |
|
6 |
Misafir Araştırmacı: Hindistan |
|
7 |
Misafir Araştırmacı: Hindistan |
|
8 |
Misafir Araştırmacı: Hindistan |
|
9 |
Misafir Araştırmacı: Orta Asya |
|
10 |
Misafir Araştırmacı: Kore |
|
11 |
Misafir Araştırmacı: Japonya |
|
12 |
Misafir Araştırmacı: Çin - AB ilişkileri |
|
13 |
Misafir Araştırmacı: Çin - ABD ilişkileri |
|
14 |
Dönem Değerlendirmesi |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
1. Mahfi Eğilmez ve Ercan Kumcu, Ekonomi Politikası Teori ve Türkiye Uygulaması, Remzi Kitabevi, 2017.
2. Carlin W. ve D.Soskice, Macroeconomics: Institutions, Instability,
and the Financial System, Oxford University Press, 2015. |
DİĞER KAYNAKLAR
Mahfi Eğilmez, Makroekonomi Türkiye’den Örneklerle, Remzi Kitabevi, 2016. |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
20 |
Ödev |
5 |
50 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) |
5 |
30 |
Total: |
24 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 5 | 12 | 60 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 5 | 10 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat): | 152 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek