DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Asya Ekonomisi ve Siyaseti ECON 429 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Ekonomi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu ders, Doğu ve Güney Asya ülkeleri üzerine uygulamalarla kalkınma ekonomisinin temel kavramlarını, siyasi ekonomiyi, uluslararası ilişkileri ve kültürü öğrencilere tanıtmak amacıyla tasarlanmıştır. Ders ayrıca Doğu Asya'nın tarihini ve güncel gelişmelerini tanıtacak ve öğrencilere Doğu Asya bölgesindeki yüksek büyüme ve hızlı sanayileşmenin ardındaki dinamikleri ve toplumsal ve siyasi ekonomik belirleyicilerini anlamalarına yardımcı olacaktır. Özellikle, Asya ekonomileri ve toplumlarının süregelen bütünleşmesi farklı perspektiflerden analiz edilecektir.
Dersin İçeriği: Her ders, ders takviminde gösterildiği gibi belirli bir konuda bağımsız bir seminer olarak tasarlanmıştır. Seminerler, dersin eğitmenleri ve davetli profesörler tarafından verilecektir. Davet edilen konuşmacılar, kendi alanlarında tanınmış bilim insanlarıdır. Öğrenciler, her oturum için önceden materyalleri okumaları ve sınıf tartışmalarına katılmaları gerekmektedir. Bu ders, Japonya'daki One Asia Foundation tarafından desteklenen "Asya Topluluğu: Vizyonu ve Uygulaması" projesi kapsamında finanse edilmektedir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Doğu ve Güney Asya ile ilgili temel bilgilere sahip olmak
  • 2- Düzgün bir İngilizce ile herhangi bir konu hakkında özgün bir rapor yazabilmek
  • 3- Yüksek lisans seviyesinde aktif dinleme ve not alma becerilerini geliştirmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders içi tartışmalar ve okumalar.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş
2 Misafir Araştırmacı: Çin
3 Misafir Araştırmacı: Çin
4 Misafir Araştırmacı: Çin
5 Misafir Araştırmacı: Çin
6 Misafir Araştırmacı: Hindistan
7 Misafir Araştırmacı: Hindistan
8 Misafir Araştırmacı: Hindistan
9 Misafir Araştırmacı: Orta Asya
10 Misafir Araştırmacı: Kore
11 Misafir Araştırmacı: Japonya
12 Misafir Araştırmacı: Çin - AB ilişkileri
13 Misafir Araştırmacı: Çin - ABD ilişkileri
14 Dönem Değerlendirmesi


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

1. Mahfi Eğilmez ve Ercan Kumcu, Ekonomi Politikası Teori ve Türkiye Uygulaması, Remzi Kitabevi, 2017.
2. Carlin W. ve D.Soskice, Macroeconomics: Institutions, Instability,
and the Financial System, Oxford University Press, 2015.


DİĞER KAYNAKLAR

Mahfi Eğilmez, Makroekonomi Türkiye’den Örneklerle, Remzi Kitabevi, 2016.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 20
Ödev 5 50
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 5 30
Total: 24 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ödev51260
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler51050
Toplam İş Yükü (saat):152


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1                      
OC2                      
OC3