DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Sosyal Medya NMD 314 Güz-Bahar 02+02+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersi Veren(ler): eylemy
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Sosyal medya platformlarının özel hayatımız, sosyal değişim ve sektörler üzerindeki etkilerini kavramaları,
• Siyasi odaklı, sosyal fayda ya da kar odaklı kampanya arasında seçilen bir yöne odaklanarak bir sosyal medya kampanyası tasarlamaları beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, sosyal medyanın ve genel olarak dijital teknolojilerin hayatımızın farklı yönlerine nasıl entegre edildiğini araştırmayı hedeflemektedir. Ders iki ana konuya ayrılmıştır: sosyal değişim, sosyal medya ve kişilerarası ilişkiler ve sosyal medyanın stratejik kullanımı. Ders boyunca öğrenciler değişen bilgi toplumumuzun hem kavramsal hem de pratik yönlerini inceleyerek sosyal medyanın bireyler, endüstriler ve kültürler üzerindeki etkisini keşfedeceklerdir. Öğrencilerden ayrıca çeşitli sosyal medya platformlarının savunuculuk ile endüstri ve iş sektörleri bağlamında sahip olduğu olanakları inceleme konusunda uygulamalı deneyime sahip olmak için bir sosyal medya kampanyası tasarlanmaları beklenmektedir
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Çeşitli sosyal medya platformlarının temel karakteristiklerini ayırt edebilmek.
  • 2- Sosyal medya kullanımının bireylerin özel ve kamusal yaşamları üzerindeki etkilerini eleştirel olarak tartışabilmek.
  • 3- Sosyal medya kullanımının özel kişiler için olumlu ve olumsuz kullanımları konusundaki tartışmalara eleştirel katkıda bulunabilmek.
  • 4- Kar amacı güden markalar, toplumsal nedenler, siuasi yönelimli gruplar, sosyal sorun temelli gruplar, sivil toplum kuruluşları için sosyal medya kampanyası tasarlayabilmek.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 2 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Sosyal Medya, Sosyal Değişim ve Kişilerarası İlişkiler 2. Sosyal Medyanın Stratejik Kullanımı Değerlendirme iki modülden oluşmaktadır. İlk modülün değerlendirmesi önceden belirlenmiş bir konuda grup sunumu şeklindedir (0). İkinci modülün değerlendirmesi, bir sosyal medya kampanya tasarımı şeklindedir ve grup oluşur (p).


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon Haftası (hazırlık ve ders planı)
2 Modül (I): Sosyal Medya, Sosyal Değişim ve Kişilerarası İlişkiler: Sosyal medya ne değildir? Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma, Modül 1 değerlendirmesi için grupların oluşturulması
3 Modül (I): Sosyal Medya, Sosyal Değişim ve Kişilerarası İlişkiler: Politik Kullanımlar Bireysel araştırma, , grup projesi için fizibilite çalışması
4 Modül (I): Sosyal Medya, Sosyal Değişim ve Kişilerarası İlişkiler: Sosyal fayda Vaka analizi çalışmaları, sınıf içi tartışma, grup projeleri için mentörlerden geri bildirim alınması
5 Modül (I): Sosyal Medya, Sosyal Değişim ve Kişilerarası İlişkiler: Kişilerarası ilişkiler Sınıf içi sunumlar
6 Modül (II): Sosyal Medyanın Stratejik Kullanımı: Sosyal medya kampanyaları Bireysel araştırma, workshop
7 Modül (II): Sosyal Medyanın Stratejik Kullanımı: Hedefler için sosyal medya kampanyaları Vaka analizi çalışmaları, sosyal medya kampanyası konusu hakkında ön çalışma
8 Modül (II): Sosyal Medyanın Stratejik Kullanımı: Sosyal fayda için sosyal medya kampanyaları Sektörden mentörler ile en iyi pratiklerin incelenmesi
9 Modül (II): Sosyal Medyanın Stratejik Kullanımı: Stratejik planlama Bireysel araştırma, Mentorler ile proje hakkında final değerlendirmesi ve geri bildirim
10 Modül (II): Sosyal Medyanın Stratejik Kullanımı: Sosyal medya kampanyalarında fikir ve rekabet Gruplar halinde sosyal medya kampanyası için fikirlerin sunumu
11 Modül (II): Sosyal Medyanın Stratejik Kullanımı: Kitle araştırması Gruplar halinde sosyal medya kampanyası için hedef kitle analizinin sunumu
12 Modül (II): Sosyal Medyanın Stratejik Kullanımı: Strateji Gruplar halinde bütünlüklü sosyal medya stratejilerinin sunumu
13 Grup Sunumları Sektör ve akademik mentörlere yaratıcı çözümler de dahil kampanyanın tüm aşamalarının sunumu
14 Tekrar ve Değerlendirme


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Bullingham, Lisa, & Vasconcelos, Ana C. (2013). ‘The presentation of self in the online world’: Goffman and the study of online identities. Journal of Information Science, 39(1), 101–112.
Kelley, L. D., Jugenheimer, D. W., & Sheehan, K. B. (2015). Advertising media planning: A brand management approach. Oxford: Routledge., Chapter 3-4-5-6


DİĞER KAYNAKLAR

1.Ders videoları 2.Ders notları 3.İlgili Web sayfası


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 -
Proje 1 70
Sunum/Jüri 1 30
Total: 14 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje17070
Sunum/Jüriye Hazırlık13838
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1                      
OC2                      
OC3                      
OC4