Akademik Birim: |
İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersi Veren(ler): |
eylemy |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
• Sosyal medya platformlarının özel hayatımız, sosyal değişim ve sektörler üzerindeki etkilerini kavramaları,
• Siyasi odaklı, sosyal fayda ya da kar odaklı kampanya arasında seçilen bir yöne odaklanarak bir sosyal medya kampanyası tasarlamaları beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, sosyal medyanın ve genel olarak dijital teknolojilerin hayatımızın farklı yönlerine nasıl entegre edildiğini araştırmayı hedeflemektedir. Ders iki ana konuya ayrılmıştır: sosyal değişim, sosyal medya ve kişilerarası ilişkiler ve sosyal medyanın stratejik kullanımı. Ders boyunca öğrenciler değişen bilgi toplumumuzun hem kavramsal hem de pratik yönlerini inceleyerek sosyal medyanın bireyler, endüstriler ve kültürler üzerindeki etkisini keşfedeceklerdir. Öğrencilerden ayrıca çeşitli sosyal medya platformlarının savunuculuk ile endüstri ve iş sektörleri bağlamında sahip olduğu olanakları inceleme konusunda uygulamalı deneyime sahip olmak için bir sosyal medya kampanyası tasarlanmaları beklenmektedir |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Çeşitli sosyal medya platformlarının temel karakteristiklerini ayırt edebilmek.
- 2- Sosyal medya kullanımının bireylerin özel ve kamusal yaşamları üzerindeki etkilerini eleştirel olarak tartışabilmek.
- 3- Sosyal medya kullanımının özel kişiler için olumlu ve olumsuz kullanımları konusundaki tartışmalara eleştirel katkıda bulunabilmek.
- 4- Kar amacı güden markalar, toplumsal nedenler, siuasi yönelimli gruplar, sosyal sorun temelli gruplar, sivil toplum kuruluşları için sosyal medya kampanyası tasarlayabilmek.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders 2 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Sosyal Medya, Sosyal Değişim ve Kişilerarası İlişkiler 2. Sosyal Medyanın Stratejik Kullanımı Değerlendirme iki modülden oluşmaktadır. İlk modülün değerlendirmesi önceden belirlenmiş bir konuda grup sunumu şeklindedir (0). İkinci modülün değerlendirmesi, bir sosyal medya kampanya tasarımı şeklindedir ve grup oluşur (p). |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Oryantasyon Haftası (hazırlık ve ders planı) |
|
2 |
Modül (I): Sosyal Medya, Sosyal Değişim ve Kişilerarası İlişkiler: Sosyal medya ne değildir? |
Bireysel araştırma, sınıf içi tartışma, Modül 1 değerlendirmesi için grupların oluşturulması |
3 |
Modül (I): Sosyal Medya, Sosyal Değişim ve Kişilerarası İlişkiler: Politik Kullanımlar |
Bireysel araştırma, , grup projesi için fizibilite çalışması |
4 |
Modül (I): Sosyal Medya, Sosyal Değişim ve Kişilerarası İlişkiler: Sosyal fayda |
Vaka analizi çalışmaları, sınıf içi tartışma, grup projeleri için mentörlerden geri bildirim alınması |
5 |
Modül (I): Sosyal Medya, Sosyal Değişim ve Kişilerarası İlişkiler: Kişilerarası ilişkiler |
Sınıf içi sunumlar |
6 |
Modül (II): Sosyal Medyanın Stratejik Kullanımı: Sosyal medya kampanyaları |
Bireysel araştırma, workshop |
7 |
Modül (II): Sosyal Medyanın Stratejik Kullanımı: Hedefler için sosyal medya kampanyaları |
Vaka analizi çalışmaları, sosyal medya kampanyası konusu hakkında ön çalışma |
8 |
Modül (II): Sosyal Medyanın Stratejik Kullanımı: Sosyal fayda için sosyal medya kampanyaları |
Sektörden mentörler ile en iyi pratiklerin incelenmesi |
9 |
Modül (II): Sosyal Medyanın Stratejik Kullanımı: Stratejik planlama |
Bireysel araştırma, Mentorler ile proje hakkında final değerlendirmesi ve geri bildirim |
10 |
Modül (II): Sosyal Medyanın Stratejik Kullanımı: Sosyal medya kampanyalarında fikir ve rekabet |
Gruplar halinde sosyal medya kampanyası için fikirlerin sunumu |
11 |
Modül (II): Sosyal Medyanın Stratejik Kullanımı: Kitle araştırması |
Gruplar halinde sosyal medya kampanyası için hedef kitle analizinin sunumu |
12 |
Modül (II): Sosyal Medyanın Stratejik Kullanımı: Strateji |
Gruplar halinde bütünlüklü sosyal medya stratejilerinin sunumu |
13 |
Grup Sunumları |
Sektör ve akademik mentörlere yaratıcı çözümler de dahil kampanyanın tüm aşamalarının sunumu |
14 |
Tekrar ve Değerlendirme |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.