| Akademik Birim: | 
    İletişim Fakültesi | 
  
  
    | Öğrenim Türü: | 
    Örgün Eğitim | 
  
  
    | Ön Koşullar | 
    Yok | 
  
  
    | Öğrenim Dili: | 
    İngilizce | 
  
  
    | Dersin Düzeyi: | 
    Lisans | 
  
  
    | Dersin Koordinatörü: | 
    
        - -             | 
  
		  
		| Dersi Veren(ler): | 
		
			eylemy 		 | 
	  
	
  
    | Dersin Amacı: | 
    Bu dersi alan öğrencilerin: 
• E-yönetişim, e-devlet ve e-vatandaşlık, e-ticaret kavramlarını, prensiplerini ve geçirdikleri dönüşümleri anlamaları, e-ticaret fikirlerini hayata geçirebilmeleri beklenmektedir. | 
  
  
    | Dersin İçeriği: | 
    Bu ders bilgi teknolojisinin kullanımını devlet, kamu, sivil toplum ve vatandaş ilişkileri ekseninde ele alarak, dijitalleşmenin kamu yönetimi, kamu kuruluşları ve vatandaşlar üzerindeki etkilerini gözden geçirmektedir. Bu ders kapsamında e-ticaret kavramları ele alınacak, internetin ve sosyal ağların ticarete etkileri tartışılacaktır. Ders süresince e-ticaret uygulaması dizayn etmek için gerekli kavramsal çerçeveye ve e-ticaret uygulama tasarım süreçlerine de yer verilecektir. | 
  
  
    | Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | 
     - 1- Yeni medyanın ve internetin devlet, kamu hizmetleri ve hükümet-vatandaş etkileşimi üzerindeki etkilerini eleştirel bir yaklaşımla kavramak ve analiz edebilmek
 - 2- E-ticaret dinamiklerini anlamak ve analiz edebilmek
 - 3- E-ticaret hizmeti, iş modeli veya mobil uygulama tasarlayabilmek
 
  | 
  
    
    | Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | 
    Ders 2 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. E-yönetişim, kamu yönetimi ve vatandaşlık 2.. Yeni Medya ve E-ticaret  Değerlendirme iki modülden oluşmaktadır. İlk modülün değerlendirmesi e-devlet, yönetişim ve e-vatandaşlık üzerine bir vaka analizi çalışması ile ilgili grup olarak yapılacak sunumdan oluşur (@). İkinci modülde, öğrencilerden e-ticaret hizmeti veren bir mobil uygulama dizayn etmeleri istenir. Bu grup projesi (@) teslim edilmeden önce, gruplardan projeleri ile ilgili bir zihin haritalandırması sunumu beklenir ( ). | 
  
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
	| 1 | 
    Oryantasyon Haftası (hazırlık ve ders planı) | 
     | 
    
	| 2 | 
    Modül (I): E-yönetişim, kamu yönetimi ve vatandaşlık: E-devlet, yönetişim, yeni medya | 
    21. yy. ile birlikte E-devlete ve E-yönetişime geçişe dair (Tarihçe, hedefler, geliştirme aşamaları, Temel e-devlet uygulama türlerine, uygulamalarına ve teknolojilerine genel bakış) bireysel araştırma, sınıf içi tartışma | 
    
	| 3 | 
    Modül (I): E-yönetişim, kamu yönetimi ve vatandaşlık: Kamu yönetiminde internet | 
    Kamu yönetimi için e-devletin fırsatları, zorlukları ve sınırlamaları ve e-devletin siyasi bağlamı üzerine bireysel araştırma, dijital gözetim üzerine sınıf içi tartışma | 
    
	| 4 | 
    Modül (I): E-yönetişim, kamu yönetimi ve vatandaşlık: E-demokrasi, sivil katılım ve politika oluşturma | 
    İnternetin sivil katılım ve politika oluşturmaya etkileri üzerine bireysel araştırma, Sınıfta grup projesi (vaka analizi) geliştirmek için çalışmalara başlanması, | 
    
	| 5 | 
    Modül (I): E-yönetişim, kamu yönetimi ve vatandaşlık: Dijital vatandaşlık ve dijital uçurum | 
    Vatandaşların e-devlet hizmetlerine ilişkin tutum, algı ve kullanımlarını etkileyen faktörlerin gözden geçirilmesi üzerine bireysel araştırma, Dijital uçurum ve dijital vatandaşlık üzerine sınıf içi tartışma | 
    
	| 6 | 
    Modül (I): E-yönetişim, kamu yönetimi ve vatandaşlık:E-devlet, yönetişim, yeni medya proje geliştirme | 
    Grup içi tartışmaları ve grup projelerinin ön değerlendirmesi | 
    
	| 7 | 
    Sunumlar | 
    Gruplar halinde vaka analizi sunumu | 
    
	| 8 | 
    Modül (II): Yeni Medya, E-ticaret:  E-ticaret, sosyal ağlar ve yeni pazarlama yöntemleri | 
    E-ticarette Web 2.0 içeriğinin ve sosyal ağların önemi üzerine sınıf içi tartışma | 
    
	| 9 | 
    Modül (II): Yeni Medya, E-ticaret : İnternet pazarlamasında tamamlayıcı kavramlar | 
    Çevrimiçi pazarlama, e-devlet, e-öğrenme ve küresel e-ticaret dahil olmak üzere e-ticaret kavramları üzerine bireysel araştırma | 
    
	| 10 | 
    Modül (II): Yeni Medya, E-ticaret: Elektronik pazar yerleri, e-ticaret ürünleri ve hizmetleri | 
    Elektronik pazaryerleri, e-ticaret ürünleri ve hizmetleri üzerine sektör liderlerinden sunum, sınıf içi tartışması | 
    
	| 11 | 
    Modül (II): Yeni Medya, E-ticaret: Yeni Medya, e-ticaret, yeni iş modeli | 
    Yeni medya ile ortaya çıkan e- ticaret modelleri üzerine bireysel çalışma, bireysel proje taslakları geliştirme için beyin fırtınası, mentorlere bireysel proje fikirlerinin danışılması | 
    
	| 12 | 
    Modül (II): Yeni Medya, E-ticaret: E-ticaret, pazar bölümlendirmesi, e-müşteriler | 
    Pazar bölümlendirmesi üzerine sınıf içi tartışması | 
    
	| 13 | 
    Modül (II): Yeni Medya, E-ticaret: E-ticaret ve mobil uygulama tasarımı | 
    Grup projelerinin finalize edilmesi, grup projelerinin zihin haritalandırılması sunumu ile akran ve sektörel mentörlere sunulması | 
    
	| 14 | 
    Tekrar ve Değerlendirme | 
     | 
    
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
| # | 
PY1 | 
PY2 | 
PY3 | 
PY4 | 
PY5 | 
PY6 | 
PY7 | 
PY8 | 
PY9 | 
PY10 | 
PY11 | 
| OC1 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC2 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC3 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek