DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
E-yönetişim ve Ticaret NMD 211 Güz 02+02+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersi Veren(ler): eylemy
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• E-yönetişim, e-devlet ve e-vatandaşlık, e-ticaret kavramlarını, prensiplerini ve geçirdikleri dönüşümleri anlamaları, e-ticaret fikirlerini hayata geçirebilmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders bilgi teknolojisinin kullanımını devlet, kamu, sivil toplum ve vatandaş ilişkileri ekseninde ele alarak, dijitalleşmenin kamu yönetimi, kamu kuruluşları ve vatandaşlar üzerindeki etkilerini gözden geçirmektedir. Bu ders kapsamında e-ticaret kavramları ele alınacak, internetin ve sosyal ağların ticarete etkileri tartışılacaktır. Ders süresince e-ticaret uygulaması dizayn etmek için gerekli kavramsal çerçeveye ve e-ticaret uygulama tasarım süreçlerine de yer verilecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Yeni medyanın ve internetin devlet, kamu hizmetleri ve hükümet-vatandaş etkileşimi üzerindeki etkilerini eleştirel bir yaklaşımla kavramak ve analiz edebilmek
  • 2- E-ticaret dinamiklerini anlamak ve analiz edebilmek
  • 3- E-ticaret hizmeti, iş modeli veya mobil uygulama tasarlayabilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 2 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. E-yönetişim, kamu yönetimi ve vatandaşlık 2.. Yeni Medya ve E-ticaret Değerlendirme iki modülden oluşmaktadır. İlk modülün değerlendirmesi e-devlet, yönetişim ve e-vatandaşlık üzerine bir vaka analizi çalışması ile ilgili grup olarak yapılacak sunumdan oluşur (@). İkinci modülde, öğrencilerden e-ticaret hizmeti veren bir mobil uygulama dizayn etmeleri istenir. Bu grup projesi (@) teslim edilmeden önce, gruplardan projeleri ile ilgili bir zihin haritalandırması sunumu beklenir ( ).


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon Haftası (hazırlık ve ders planı)
2 Modül (I): E-yönetişim, kamu yönetimi ve vatandaşlık: E-devlet, yönetişim, yeni medya 21. yy. ile birlikte E-devlete ve E-yönetişime geçişe dair (Tarihçe, hedefler, geliştirme aşamaları, Temel e-devlet uygulama türlerine, uygulamalarına ve teknolojilerine genel bakış) bireysel araştırma, sınıf içi tartışma
3 Modül (I): E-yönetişim, kamu yönetimi ve vatandaşlık: Kamu yönetiminde internet Kamu yönetimi için e-devletin fırsatları, zorlukları ve sınırlamaları ve e-devletin siyasi bağlamı üzerine bireysel araştırma, dijital gözetim üzerine sınıf içi tartışma
4 Modül (I): E-yönetişim, kamu yönetimi ve vatandaşlık: E-demokrasi, sivil katılım ve politika oluşturma İnternetin sivil katılım ve politika oluşturmaya etkileri üzerine bireysel araştırma, Sınıfta grup projesi (vaka analizi) geliştirmek için çalışmalara başlanması,
5 Modül (I): E-yönetişim, kamu yönetimi ve vatandaşlık: Dijital vatandaşlık ve dijital uçurum Vatandaşların e-devlet hizmetlerine ilişkin tutum, algı ve kullanımlarını etkileyen faktörlerin gözden geçirilmesi üzerine bireysel araştırma, Dijital uçurum ve dijital vatandaşlık üzerine sınıf içi tartışma
6 Modül (I): E-yönetişim, kamu yönetimi ve vatandaşlık:E-devlet, yönetişim, yeni medya proje geliştirme Grup içi tartışmaları ve grup projelerinin ön değerlendirmesi
7 Sunumlar Gruplar halinde vaka analizi sunumu
8 Modül (II): Yeni Medya, E-ticaret: E-ticaret, sosyal ağlar ve yeni pazarlama yöntemleri E-ticarette Web 2.0 içeriğinin ve sosyal ağların önemi üzerine sınıf içi tartışma
9 Modül (II): Yeni Medya, E-ticaret : İnternet pazarlamasında tamamlayıcı kavramlar Çevrimiçi pazarlama, e-devlet, e-öğrenme ve küresel e-ticaret dahil olmak üzere e-ticaret kavramları üzerine bireysel araştırma
10 Modül (II): Yeni Medya, E-ticaret: Elektronik pazar yerleri, e-ticaret ürünleri ve hizmetleri Elektronik pazaryerleri, e-ticaret ürünleri ve hizmetleri üzerine sektör liderlerinden sunum, sınıf içi tartışması
11 Modül (II): Yeni Medya, E-ticaret: Yeni Medya, e-ticaret, yeni iş modeli Yeni medya ile ortaya çıkan e- ticaret modelleri üzerine bireysel çalışma, bireysel proje taslakları geliştirme için beyin fırtınası, mentorlere bireysel proje fikirlerinin danışılması
12 Modül (II): Yeni Medya, E-ticaret: E-ticaret, pazar bölümlendirmesi, e-müşteriler Pazar bölümlendirmesi üzerine sınıf içi tartışması
13 Modül (II): Yeni Medya, E-ticaret: E-ticaret ve mobil uygulama tasarımı Grup projelerinin finalize edilmesi, grup projelerinin zihin haritalandırılması sunumu ile akran ve sektörel mentörlere sunulması
14 Tekrar ve Değerlendirme


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

West, D. M. (2007) Digital Government: Technology and Public Sector Performance. Oxford: Princeton University Press
Schneider, G. P. (2017). Electronic commerce (12th ed.). Boston, MA: Cengage Learning. Type: Textbook: ISBN: 978-1305867819.


DİĞER KAYNAKLAR

1.Ders videoları 2.Ders notları 3.İlgili Web sayfası


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 -
Proje 1 40
Sunum/Jüri 2 40
Ara Sınavlar 1 20
Total: 16 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje14040
Sunum/Jüriye Hazırlık12323
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar12020
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1                    
OC2                    
OC3