| Akademik Birim: |
İletişim Fakültesi |
| Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
| Ön Koşullar |
Yok |
| Öğrenim Dili: |
İngilizce |
| Dersin Düzeyi: |
Lisans |
| Dersin Koordinatörü: |
- - |
| Dersi Veren(ler): |
eylemy |
| Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
• E-yönetişim, e-devlet ve e-vatandaşlık, e-ticaret kavramlarını, prensiplerini ve geçirdikleri dönüşümleri anlamaları, e-ticaret fikirlerini hayata geçirebilmeleri beklenmektedir. |
| Dersin İçeriği: |
Bu ders bilgi teknolojisinin kullanımını devlet, kamu, sivil toplum ve vatandaş ilişkileri ekseninde ele alarak, dijitalleşmenin kamu yönetimi, kamu kuruluşları ve vatandaşlar üzerindeki etkilerini gözden geçirmektedir. Bu ders kapsamında e-ticaret kavramları ele alınacak, internetin ve sosyal ağların ticarete etkileri tartışılacaktır. Ders süresince e-ticaret uygulaması dizayn etmek için gerekli kavramsal çerçeveye ve e-ticaret uygulama tasarım süreçlerine de yer verilecektir. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Yeni medyanın ve internetin devlet, kamu hizmetleri ve hükümet-vatandaş etkileşimi üzerindeki etkilerini eleştirel bir yaklaşımla kavramak ve analiz edebilmek
- 2- E-ticaret dinamiklerini anlamak ve analiz edebilmek
- 3- E-ticaret hizmeti, iş modeli veya mobil uygulama tasarlayabilmek
|
| Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders 2 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. E-yönetişim, kamu yönetimi ve vatandaşlık 2.. Yeni Medya ve E-ticaret Değerlendirme iki modülden oluşmaktadır. İlk modülün değerlendirmesi e-devlet, yönetişim ve e-vatandaşlık üzerine bir vaka analizi çalışması ile ilgili grup olarak yapılacak sunumdan oluşur (@). İkinci modülde, öğrencilerden e-ticaret hizmeti veren bir mobil uygulama dizayn etmeleri istenir. Bu grup projesi (@) teslim edilmeden önce, gruplardan projeleri ile ilgili bir zihin haritalandırması sunumu beklenir ( ). |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 |
Oryantasyon Haftası (hazırlık ve ders planı) |
|
| 2 |
Modül (I): E-yönetişim, kamu yönetimi ve vatandaşlık: E-devlet, yönetişim, yeni medya |
21. yy. ile birlikte E-devlete ve E-yönetişime geçişe dair (Tarihçe, hedefler, geliştirme aşamaları, Temel e-devlet uygulama türlerine, uygulamalarına ve teknolojilerine genel bakış) bireysel araştırma, sınıf içi tartışma |
| 3 |
Modül (I): E-yönetişim, kamu yönetimi ve vatandaşlık: Kamu yönetiminde internet |
Kamu yönetimi için e-devletin fırsatları, zorlukları ve sınırlamaları ve e-devletin siyasi bağlamı üzerine bireysel araştırma, dijital gözetim üzerine sınıf içi tartışma |
| 4 |
Modül (I): E-yönetişim, kamu yönetimi ve vatandaşlık: E-demokrasi, sivil katılım ve politika oluşturma |
İnternetin sivil katılım ve politika oluşturmaya etkileri üzerine bireysel araştırma, Sınıfta grup projesi (vaka analizi) geliştirmek için çalışmalara başlanması, |
| 5 |
Modül (I): E-yönetişim, kamu yönetimi ve vatandaşlık: Dijital vatandaşlık ve dijital uçurum |
Vatandaşların e-devlet hizmetlerine ilişkin tutum, algı ve kullanımlarını etkileyen faktörlerin gözden geçirilmesi üzerine bireysel araştırma, Dijital uçurum ve dijital vatandaşlık üzerine sınıf içi tartışma |
| 6 |
Modül (I): E-yönetişim, kamu yönetimi ve vatandaşlık:E-devlet, yönetişim, yeni medya proje geliştirme |
Grup içi tartışmaları ve grup projelerinin ön değerlendirmesi |
| 7 |
Sunumlar |
Gruplar halinde vaka analizi sunumu |
| 8 |
Modül (II): Yeni Medya, E-ticaret: E-ticaret, sosyal ağlar ve yeni pazarlama yöntemleri |
E-ticarette Web 2.0 içeriğinin ve sosyal ağların önemi üzerine sınıf içi tartışma |
| 9 |
Modül (II): Yeni Medya, E-ticaret : İnternet pazarlamasında tamamlayıcı kavramlar |
Çevrimiçi pazarlama, e-devlet, e-öğrenme ve küresel e-ticaret dahil olmak üzere e-ticaret kavramları üzerine bireysel araştırma |
| 10 |
Modül (II): Yeni Medya, E-ticaret: Elektronik pazar yerleri, e-ticaret ürünleri ve hizmetleri |
Elektronik pazaryerleri, e-ticaret ürünleri ve hizmetleri üzerine sektör liderlerinden sunum, sınıf içi tartışması |
| 11 |
Modül (II): Yeni Medya, E-ticaret: Yeni Medya, e-ticaret, yeni iş modeli |
Yeni medya ile ortaya çıkan e- ticaret modelleri üzerine bireysel çalışma, bireysel proje taslakları geliştirme için beyin fırtınası, mentorlere bireysel proje fikirlerinin danışılması |
| 12 |
Modül (II): Yeni Medya, E-ticaret: E-ticaret, pazar bölümlendirmesi, e-müşteriler |
Pazar bölümlendirmesi üzerine sınıf içi tartışması |
| 13 |
Modül (II): Yeni Medya, E-ticaret: E-ticaret ve mobil uygulama tasarımı |
Grup projelerinin finalize edilmesi, grup projelerinin zihin haritalandırılması sunumu ile akran ve sektörel mentörlere sunulması |
| 14 |
Tekrar ve Değerlendirme |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
| # |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
| OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek