DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Bellek |
PSYC 409 |
Güz |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Psikoloji |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Sezin ÖNER |
Dersin Amacı: |
1- Hafıza süreçlere dair teorilere ileri düzeyde vakıf olma. 2- Öğrenme ve hafıza kuramlarının öğrenme ve bütünsel çerçevede değerlendirebilme. 3- Bilişsel psikolojide araştırmalarında geçmiş ve güncel konuları harmanlama ve karşılaştırma. 4- Bellek alanındaki deneysel bulguları anlayıp, yorumlama ve günlük hayattaki etkinliğini öğrenme. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders bilgi kodlama, depolama ve geri getirme gibi bellek süreçlerinde var olan mekanizmaları derinlemesine incelemek için tasarlanmıştır. Ders içerikleri özellikle bilişsel işlevlerin birbirleri ile ilişkili çalışma mekanizmalarını ortaya koyan bütünsel bir yaklaşımla yürütülecektir. Klasik kuramların yanı sıra güncel yaklaşımlar da verilecek ve uygulamaya yönelik gelişmeler de tartışılacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Bellek alanındaki temel konulara dair derinlemesine bilgi sahibi olma.
- 2- Bellek üzerine araştırma bulgularını dair derinlemesine bilgi sahibi olma.
- 3- Araştırma bulgularını gündelik yaşam bağlamına taşıyabilme
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders anlatımı, araştırma egzersizleri, ödevler |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Süreçlere Genel Bakış (Öğrenme Ve Unutma Ve Yanlış Hatırlama) |
|
3 |
Hafıza Nedir? Bellek Türleri |
|
4 |
Çalışan Bellek |
|
5 |
Öğrenme |
|
6 |
Epizodik Bellek |
|
7 |
Semantik Bellek |
|
8 |
Otobiyografik Bellek |
|
9 |
Otobiyografik Hafıza (Duygu ve Hafıza) |
|
10 |
Bellek İşleme ve Erişim |
|
11 |
Unutmak |
|
12 |
Olası Bellek |
|
13 |
Gelişimsel değişiklikler: Çocuklukta Bellek |
|
14 |
Bellek ve Yaşlanma |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Memory. Second Edition. Allan Baddeley, Michael Eysenck, andMichael Anderson. Psychology Press, 2015. |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
3 |
Proje |
6 |
12 |
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) |
3 |
2 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
2 |
42 |
Final Sınavı |
1 |
41 |
Total: |
26 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 5.5 | 11 |
Proje | 3 | 5 | 15 |
Ödev | 6 | 5 | 30 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek