Akademik Birim: |
Psikoloji |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
1- Hafıza süreçlere dair teorilere ileri düzeyde vakıf olma. 2- Öğrenme ve hafıza kuramlarının öğrenme ve bütünsel çerçevede değerlendirebilme. 3- Bilişsel psikolojide araştırmalarında geçmiş ve güncel konuları harmanlama ve karşılaştırma. 4- Bellek alanındaki deneysel bulguları anlayıp, yorumlama ve günlük hayattaki etkinliğini öğrenme. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders bilgi kodlama, depolama ve geri getirme gibi bellek süreçlerinde var olan mekanizmaları derinlemesine incelemek için tasarlanmıştır. Ders içerikleri özellikle bilişsel işlevlerin birbirleri ile ilişkili çalışma mekanizmalarını ortaya koyan bütünsel bir yaklaşımla yürütülecektir. Klasik kuramların yanı sıra güncel yaklaşımlar da verilecek ve uygulamaya yönelik gelişmeler de tartışılacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Bellek alanındaki temel konulara dair derinlemesine bilgi sahibi olma.
- 2- Bellek üzerine araştırma bulgularını dair derinlemesine bilgi sahibi olma.
- 3- Araştırma bulgularını gündelik yaşam bağlamına taşıyabilme
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders anlatımı, araştırma egzersizleri, ödevler |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek