DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Sosyal Psikoloji |
PSYC 223 |
Güz |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Psikoloji |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Mehmet Harma |
Dersin Amacı: |
Bu ders öğrencilere şunları öğretmeyi hedefler: 1- Sosyal psikolojinin teorik altyapısını bimek, açıklamak ve yorumlamak. 2- Teorik psikoloji bilgisini psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanmak. 3- Grup projelerinde bireysel veya grup olarak verimli çalışmak için gerekli bilgi, beceri ve deneyimler. 4- Görsel, sözel ve yazılı araçlar kullanarak açık ve öz iletişim kurmak. 5- Sosyal, kültürel ve bireysel farklılıklar hakkında farkındalık sahibi olmak ve bu farklılıkların çeşitli ortamlarda nasıl çalıştığını bilmek. |
Dersin İçeriği: |
Saldırganlık, yardımlaşma, toplumsal cinsiyet, kişiler arası ilişkiler ve sosyal psikolojinin uygulama alanları incelenecek konular arasındadır |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Sosyal psikolojiye derinlemesine bir bakış sağlar.
- 2- Sosyal psikolojide bilimsel yöntemlerin kullanımını kavrar.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders anlatımı, araştırma egzersizleri, ödevler |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Genel Bakış |
|
2 |
Sosyal Psikoloji’ye Giriş |
|
3 |
Sosyal Psikoloji’de Metodoloji |
|
4 |
Sosyal Biliş |
|
5 |
Sosyal Algı |
|
6 |
Ara Sınav |
|
7 |
Benlik |
|
8 |
Eylemlerimizi Gerekçelendirme İhtiyacı |
|
9 |
Tutumlar ve Tutum Değişimi |
|
10 |
Tutumlar ve Tutum Değişimi |
|
11 |
Ara Sınav |
|
12 |
Kişilerarası Çekim |
|
13 |
Grup Süreçleri |
|
14 |
Değerlendirme |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Aronson, E., Wilson, T.D, & Akert, R. M. (2010). Social Psychology (8th edition). Pearson. |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
3 |
Proje |
3 |
5 |
Ödev |
6 |
4 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
2 |
42 |
Final Sınavı |
1 |
41 |
Proje Sunumları (Akranlar tarafından değerlendirilme) |
4 |
5 |
Total: |
30 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 5.5 | 11 |
Proje | 3 | 5 | 15 |
Ödev | 6 | 5 | 30 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınavlar | 5 | 5 | 25 |
Proje Raporlarının Sunumu | 2 | 6 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek