DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Sivil Toplum ve Yönetişim |
POL 328 |
Güz-Bahar |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Dersin amacı öğrencilere yönetişim ve küreselleşme ile ilgili analitik tartışmaları tanıtmaktır. Ders öğrencilerin yönetişime dair temel kavramları tanımlama, açıklama, ayırt etme ve değerlendirmelerine yardımcı olmayı hedeflemektedir. Sözel, yazılı ve analitik becerilerin kazandırılması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Sivil Toplum ve Yönetişim dersi sivil toplum ile devlet arasındaki ilişkiyi irdelemektedir. Kalkınma ve kalkınmacılık ekseninde sivil toplum ile devlet aktörleri arasındaki devingen yapıyı ele almaktadır. Küreselleşmenin meydan okumalarına karşılık devlet ve devlet dışı aktörlerin sürdürülebilir kalkınmadaki rolü incelenmektedir |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- 1. Bu dersi tamamlayan öğrenciler sürdürülebilir kalkınma hususunda devlet ve devlet dışı aktörler arasındaki ilişkiyi ve süreçleri tanımlama, ayırt etme, eleştiri getirebilme becerilerini geliştireceklerdir.
- 2- 2. Bu dersi tamamlayan öğrenciler kalkınma ve sürdürülebilir kalkınma arasındaki farkları saptayabileceklerdir.
- 3- 3. Bu dersi tamamlayan öğrenciler sivil toplumun kalkınma ve sürdürülebilir kalkınmaya dair barındırdığı çeşitli dinamikleri açıklayabileceklerdir.
- 4- 4 Bu dersi tamamlayan öğrenciler sivil toplumun yönetişimdeki rolünü değerlendirebileceklerdir.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders Anlatımı |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Küresel Sivil Toplum, Yönetişim ve Demokrasi |
|
3 |
Küreselleşme, Devlet ve Çok Katmanlı Yönetişim |
|
4 |
Küreselleşme, Eşitsizlik ve Yoksulluk |
|
5 |
Teoriler ve Kuramsal Yaklaşım |
|
6 |
Toplumsal Cinsiyet ve Kalkınma |
|
7 |
Toplumsal Cinsiyet ve Küreselleşme |
|
8 |
Özgürlük ve Kalkınma
|
|
9 |
Kalkınmakta Olan Ülkeler ve Küreselleşme |
|
10 |
Güncel Yönetişim Yaklaşımları |
|
11 |
Merkez Kaç Güçler |
|
12 |
Sivil Toplum Örnekleri |
|
13 |
Siyasette Sivil Toplum |
|
14 |
Tekrar |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
John Keane, Global Civil Society? Cambridge, Cambridge University Press, 2003. |
DİĞER KAYNAKLAR
Stephanie Lawson, The New Agenda For International Relations, Cambridge: Polity Press, 2002. |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Ödev |
1 |
30 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
30 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
3 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat): | 115 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
PY13 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek