DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
İtibar ve Algı Yönetimi PUB 304 Güz 01+04+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Banu BAYBARS HAWKS
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Etkin itibar yönetimi ve algı yönetimi ilkelerini anlaması ve uygulayabilmesi,
• Kurumsal itibar yönetimi süreçlerini iyi yürütmesi, algı yönetimi ve kurumsal itibar arasındaki ilişkiyi anlaması,
• Kurum ve markaların itibarını etkileyen önemli durumları; risk ve kriz yönetimi, hedef kitle, paydaş iletişimi ve kamu ilişkileri, medya ile ilişkiler süreçlerini kavraması,
• Algı ve kurumsal itibar yönetimindeki reel vakaları stratejik iletişim bağlamında yorumlayarak çözümlemesi beklenmektedir.
Dersin İçeriği: • Kurumsal itibar ve algı yönetiminin, organizasyonlar içindeki rolü, önemi, etkileri, işleyiş ve çözüm sürecini,
• Stratejik iletişim bakış açısıyla kurumsal stratejileri analiz etmeyi, planlamayı ve yönetmeyi,
• Kurumsal itibara etki eden, algı yönetimi, risk ve kriz yönetimi süreçlerini içermektedir.
• Öğlenciler bu derste, kurumsal itibar yönetimi ve algı konuları özelinde Türkiye ve dünyadan seçilen örnek vakaları değerlendirecek,
• Ayrıca, öğrenciler dönem boyunca, itibar ve algı etkileyicileri, itibar ve algı yönetimi için teknik ve uygulamalar hakkında daha derin bir anlayış kazanacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Kriz yönetimi, risk yönetimi, paydaş iletişimi, kamu ilişkileri, medya iletişimi KSS projelerinin kurumsal itibar ve algı yönetimine olan etkilerini anlayabilir.
  • 2- İş dünyasında yaşanan durum ve krizleri, algı ve itibar yönetimi çatısı altında değerlendirebilir.
  • 3- Algı ve itibar yönetimi alanındaki güncel gelişme ve eğilimleri yorumlayabilir.
  • 4- Stratejik iletişim faaliyetlerinin yürütülmesi ve aksiyon planını hazırlanması konusunda yetkinlik kazanır.
  • 5- Paydaş ilişkilerini ve iletişimini yönetmeyi öğrenir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel evreden oluşmaktadır. Bunlar: 1. İtibar ve Algı Konu Başlıklarının Tanıtılması 2. Proje Geliştirme 3. Proje Uygulaması Evreler, proje geliştirilecek konuların anlatımını ve gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Sonrasında öğrencilerden gözlemlerini sunmaları ve konseptle ilgili bir proje tasarlamaları istenir, bu sayede bilgiyi içselleştirmeleri sağlanır. Yazılı ve sözlü proje sunumları ders notunun yüzde 80’ini oluşturmaktadır. Sınıf içi tartışma, egzersiz ve uygulamalara katılım yüzde 10, derse devam ise ders notunun yüzde 10’unu oluşturmaktadır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon Haftası (Giriş ve ders planı)
2 Evre (I): İtibar ve Algı Konu Başlıklarının Tanıtılması: Stratejik İletişim Okuma ödevi ve vaka analizi
3 Evre (I): İtibar ve Algı Konu Başlıklarının Tanıtılması: Kurumsal Kimlik ve İmaj Okuma ödevi ve vaka analizi
4 Evre (I): İtibar ve Algı Konu Başlıklarının Tanıtılması: Medyada İtibar ve Algı Yönetimi Okuma ödevi ve vaka analizi
5 Evre (I): İtibar ve Algı Konu Başlıklarının Tanıtılması: Kurumsal İtibar Okuma ödevi ve vaka analizi
6 Evre (II): Proje Geliştirme: Proje fikri geliştirme Sınıf içi tartışma/sunumlar
7 Evre (II): Proje Geliştirme: Proje için durum analizi ve araştırma Sınıf içi tartışma/sunumlar
8 Evre (II): Proje Geliştirme: Proje hazırlık Sınıf içi tartışma/sunumlar
9 Evre (II): Proje Geliştirme: Proje tasarımı Sınıf içi tartışma/sunumlar
10 Evre (III): Proje Uygulaması: Ara sunum Sınıf içi tartışma/sunumlar
11 Evre (III): Proje Uygulaması: Proje uygulaması Sınıf içi tartışma/sunumlar
12 Evre (III): Proje Uygulaması: Proje uygulaması Sınıf içi tartışma/sunumlar
13 Evre (III): Proje Uygulaması: Son sunum Sözlü sunum ve projelerin teslimi
14 Tekrar haftası


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Power of Communication,The: Skills to Build Trust, Inspire Loyalty, and Lead Effectively - Helio Fred Garcia, 2012


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 10
Uygulama 1 10
Proje 1 60
Sunum/Jüri 2 20
Total: 16 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama11010
Proje19090
Sunum/Jüriye Hazırlık248
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3                
OC4                
OC5