Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İtibar ve Algı Yönetimi | PUB 304 | Güz | 01+04+00 | Seçmeli | 3 | 6 |
Akademik Birim: | İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Banu BAYBARS HAWKS |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: • Etkin itibar yönetimi ve algı yönetimi ilkelerini anlaması ve uygulayabilmesi, • Kurumsal itibar yönetimi süreçlerini iyi yürütmesi, algı yönetimi ve kurumsal itibar arasındaki ilişkiyi anlaması, • Kurum ve markaların itibarını etkileyen önemli durumları; risk ve kriz yönetimi, hedef kitle, paydaş iletişimi ve kamu ilişkileri, medya ile ilişkiler süreçlerini kavraması, • Algı ve kurumsal itibar yönetimindeki reel vakaları stratejik iletişim bağlamında yorumlayarak çözümlemesi beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | • Kurumsal itibar ve algı yönetiminin, organizasyonlar içindeki rolü, önemi, etkileri, işleyiş ve çözüm sürecini, • Stratejik iletişim bakış açısıyla kurumsal stratejileri analiz etmeyi, planlamayı ve yönetmeyi, • Kurumsal itibara etki eden, algı yönetimi, risk ve kriz yönetimi süreçlerini içermektedir. • Öğlenciler bu derste, kurumsal itibar yönetimi ve algı konuları özelinde Türkiye ve dünyadan seçilen örnek vakaları değerlendirecek, • Ayrıca, öğrenciler dönem boyunca, itibar ve algı etkileyicileri, itibar ve algı yönetimi için teknik ve uygulamalar hakkında daha derin bir anlayış kazanacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders 3 temel evreden oluşmaktadır. Bunlar: 1. İtibar ve Algı Konu Başlıklarının Tanıtılması 2. Proje Geliştirme 3. Proje Uygulaması Evreler, proje geliştirilecek konuların anlatımını ve gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Sonrasında öğrencilerden gözlemlerini sunmaları ve konseptle ilgili bir proje tasarlamaları istenir, bu sayede bilgiyi içselleştirmeleri sağlanır. Yazılı ve sözlü proje sunumları ders notunun yüzde 80’ini oluşturmaktadır. Sınıf içi tartışma, egzersiz ve uygulamalara katılım yüzde 10, derse devam ise ders notunun yüzde 10’unu oluşturmaktadır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon Haftası (Giriş ve ders planı) | |
2 | Evre (I): İtibar ve Algı Konu Başlıklarının Tanıtılması: Stratejik İletişim | Okuma ödevi ve vaka analizi |
3 | Evre (I): İtibar ve Algı Konu Başlıklarının Tanıtılması: Kurumsal Kimlik ve İmaj | Okuma ödevi ve vaka analizi |
4 | Evre (I): İtibar ve Algı Konu Başlıklarının Tanıtılması: Medyada İtibar ve Algı Yönetimi | Okuma ödevi ve vaka analizi |
5 | Evre (I): İtibar ve Algı Konu Başlıklarının Tanıtılması: Kurumsal İtibar | Okuma ödevi ve vaka analizi |
6 | Evre (II): Proje Geliştirme: Proje fikri geliştirme | Sınıf içi tartışma/sunumlar |
7 | Evre (II): Proje Geliştirme: Proje için durum analizi ve araştırma | Sınıf içi tartışma/sunumlar |
8 | Evre (II): Proje Geliştirme: Proje hazırlık | Sınıf içi tartışma/sunumlar |
9 | Evre (II): Proje Geliştirme: Proje tasarımı | Sınıf içi tartışma/sunumlar |
10 | Evre (III): Proje Uygulaması: Ara sunum | Sınıf içi tartışma/sunumlar |
11 | Evre (III): Proje Uygulaması: Proje uygulaması | Sınıf içi tartışma/sunumlar |
12 | Evre (III): Proje Uygulaması: Proje uygulaması | Sınıf içi tartışma/sunumlar |
13 | Evre (III): Proje Uygulaması: Son sunum | Sözlü sunum ve projelerin teslimi |
14 | Tekrar haftası |
Power of Communication,The: Skills to Build Trust, Inspire Loyalty, and Lead Effectively - Helio Fred Garcia, 2012 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 12 | 10 |
Uygulama | 1 | 10 |
Proje | 1 | 60 |
Sunum/Jüri | 2 | 20 |
Total: | 16 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 1 | 10 | 10 |
Proje | 1 | 90 | 90 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 |
OC1 | |||||||||||||
OC2 | |||||||||||||
OC3 | |||||||||||||
OC4 | |||||||||||||
OC5 |