Akademik Birim: |
İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Banu BAYBARS HAWKS |
Dersin Amacı: |
Dersi alan öğrencilerden:
• Siyasal PR konusuyla ilgili olarak seçilen veya atanan bir projeye dayalı olarak dönem boyunca bir araştırma veya araştırmaya dayalı pratik proje fikri geliştirmeleri ve bunu sunabilmeleri;
• Siyasal iletişim ve kampanya yönetiminde uygulanabilir beceriler geliştirmeleri;
• Akademik metin ve proje raporu yazma becerilerini kullanabilmeleri
• Sözlü ve görsel/işitsel sunum becerilerini geliştirmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Ders, medyatikleşme çağında yeni siyasi iletişim biçimlerine ve kampanya sürecine odaklanacaktır. Seçim kampanyası süreçlerinin ve aktörlerinin analizine ek olarak, yeni medya çağında yeni siyasi iletişim biçimlerine özel bir önem verilecektir. Bu ders, halkla ilişkilerde uluslararası veya kültürlerarası iletişimin rolü hakkında bir anlayış sağlar. Ders, iki geniş eksende ele alınmaktadır. Birincisi küreselleşme, uluslararasılaşma ve kültürlerarası iletişimdir. İkincisi, küresel ölçekte halkla ilişkiler ve dijital diplomasidir. Burada halkla ilişkiler üzerine küresel perspektiflere bakılacak ve halkla ilişkiler stratejilerinin dijital bağlamlarda uygulanması incelenecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Siyasal Halkla İlişkiler alanındaki sorunları, ilgili süreçler ve aktörler ile derinlemesine değerlendirme yeteneği.
- 2- Siyasal iletişim ve kampanya süreçlerinin etik boyutlarına ilişkin eleştirel bir kavrayış edinme becerisi.
- 3- Etkili kampanya tasarımında dijital kaynaklarla eleştirel bir şekilde ilgilenme becerisi.
- 4- Ulusal ve küresel siyasal halkla ilişkilerde değişen eğilimler hakkında nitelikli ve temelli bir anlayış sergileme becerisi.
- 5- Bağımsız bir Siyasal PR projesi üzerinde yaratıcı ve işbirliği içinde çalışma becerisi.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders, ilgili literatür ve araştırma materyallerinin takibi, seminer tartışmaları, vaka analizi analizleri, proje planlama ve uygulama atölyelerini içeren üç aşamadan oluşmaktadır. İlk evre, ilgili kavramları belirlemeye ve yerel ve küresel vakaları analiz etmeye odaklanır. Öğrencilerin vaka çalışmalarına katılımı her hafta kısa denemelerle (yüzde 20) değerlendirilir. İkinci evre, proje tasarımına götüren proje fikri geliştirme ve proje araştırmasına odaklanır. Öğrencilerin tartışmalara katılmaları beklenir ve katılımları notlandırılır (yüzde 15). Üçüncü evre proje uygulamasına odaklanır. Bu aşamanın başında öğrenciler proje önerilerini sunarlar ve ön çalışmalarını akran tartışmasına açar. Bu aşamanın sonunda bir kez daha sunum yapmaları ve proje geliştirmelerini rapor etmeleri istenir (yüzde 25). Dönem sonunda öğrencilerden final çalışmaları olarak değerlendirilen ayrıntılı bir proje raporu (yüzde 40) sunmaları istenir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Oryantasyon Haftası (Giriş ve ders planı) |
|
2 |
Evre (I): Siyasal iletişim konu başlıklarının tanıtılması: Kurumsal vatandaşlık |
Okuma seçkisi ve vaka analizi |
3 |
Evre (I): Siyasal iletişim konu başlıklarının tanıtılması: Kamu diplomasisi |
Okuma seçkisi ve vaka analizi |
4 |
Evre (I): Siyasal iletişim konu başlıklarının tanıtılması: Lobicilik |
Okuma seçkisi ve vaka analizi |
5 |
Evre (I): Siyasal iletişim konu başlıklarının tanıtılması: Seçim kampanyaları |
Okuma seçkisi ve vaka analizi |
6 |
Evre (II): Proje Geliştirme: Proje fikri geliştirme atölyesi |
Sınıf içi tartışma/sunumlar |
7 |
Evre (II): Proje Geliştirme: Proje arkaplanı için araştırma |
Sınıf içi tartışma/sunumlar |
8 |
Evre (II): Proje Geliştirme: Proje hazırlık |
Sınıf içi tartışma/sunumlar |
9 |
Evre (II): Proje Geliştirme: Proje tasarımı |
Sınıf içi tartışma/sunumlar |
10 |
Evre (III): Proje Uygulaması: Ön sunum |
Sınıf içi tartışma/sunumlar |
11 |
Evre (III): Proje Uygulaması: Proje uygulaması |
Sınıf içi tartışma/sunumlar |
12 |
Evre (III): Proje Uygulaması: Proje uygulaması |
Sınıf içi tartışma/sunumlar |
13 |
Evre (III): Proje Uygulaması: Ara sunum |
Sınıf içi tartışma/sunumlar |
14 |
Tekrar haftası |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.