DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Gelişim Psikolojisi PSYC 212 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Psikoloji
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: ASLI ERCİYES
Dersin Amacı: Bu dersin amacı: 1- Psikolojik olgulara gelişimsel yaklaşımı anlama. 2- Çocuk gelişimi alanını şekillendiren ana teori ve araştırma yöntemlerini anlama. 3- Yaşla ortaya çıkan bilişsel, duygusal, sosyal ve fiziksel değişimleri kritik gözle analiz edebilme. 4- Hayatın ilk yıllarındaki bu değişimlerle etkileşim içinde olan kültürel fenomenleri tanımlama. 5- Bu biriken gelişimsel psikoloji bilgi tabanının çocuk ve ergenlerin gerçek hayat durumlarına uygulayabilme 
için gerekli alt yapıyı oluşturmaktır.
Dersin İçeriği: İnsan gelişimini fiziksel, bilişsel ve psiko-sosyal açıdan inceler. Doğum, bebeklik, okul öncesi ve orta çocukluk dönemi, ergenlik, yetişkin ve yaşlılık dönemi gibi konular inceleme alanı içindedir. 
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Teorik Gelişim Psikolojisi bilgisini psikolojinin çeşitli uygulama alanlarında kullanabilir.
  • 2- İnsan davranış, biliş ve duygu süreçlerini tanımlayıp açıklayabilir. 
  • 3- Görgül bulgu ve varsayımları bilimsel kriterler kullanarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. 
  • 4- Güvenilir bilimsel yöntemler kullanarak görgül bilgi toplayabilir ve bulguları geçerli ve kullanılabilir şekilde raporlayabilir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı, araştırma egzersizleri, ödevler


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Gelişim Psikolojisi’ne Giriş 
2 Teoriler ve Yöntemler -Biyokültürel Temeller
3 Doğum Öncesi Gelişim 
4 Bebeklik
5 Bebeklikte Fiziksel, Bilişsel ve Sosyal Gelişim 
6 Ara Sınav 1
7 Bebeklikte Fiziksel, Bilişsel ve Sosyal Gelişim 
8 Dil Edinimi 
9 Erken Çocuklukta Fiziksel, Bilişsel ve Sosyal Gelişim 
10 Erken Çocuklukta Fiziksel, Bilişsel ve Sosyal Gelişim 
11 Ara Sınav 2 
12 Gelişim Bağlamları
13 Çocuklukta Fiziksel, Bilişsel ve Sosyal Gelişim 
14 Değerlendirme 


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Cynthia Lightfoot, Michael Cole, & Sheila R. Cole (2018). The development of children (7th edition).


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 3
Final Sınavı 1 60
Ara Sınavlar 2 12
Kısa Sınavlar 1 25
Total: 18 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama2510
Proje3515
Ödev6530
Sunum/Jüriye Hazırlık428
Diğer Uygulamalara Hazırlık4520
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler2510
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar2612
Final Sınavı144
Toplam İş Yükü (saat):151


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1                      
OC2                      
OC3                      
OC4