DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Bilişsel Psikoloji ve Öğrenme |
PSYC 234 |
Bahar |
04+00+00 |
Seçmeli |
4 |
7 |
Akademik Birim: |
Psikoloji |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Ahu GÖKÇE |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrenciler: 1- Öğrenme psikolojisi ve insan bilişiyle ilgili farklı kuramları kavrayacaklardır. 2- Klasik ve edimsel koşullama prensiplerini karşılaştırır ve karşılaştırır. 3- İnsan bilişiyle ilgili farklı kuramları karşılaştırır ve karşılaştırır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, öğrenmenin ve insan bilişinin temel ilkelerini tanıtmak ve 2 bölümden oluşmaktadır. Dersin ilk yarısında klasik ve uygulamalı koşullandırma mekanizmaları ile ödüllendirme ve cezalandırma uygulamaları, teorik yapılar ve günlük yaşam örnekleri sunularak ele alınacaktır. Dersin ikinci yarısı, algı, dikkat, kısa ve uzun süreli hafıza, biliş ve düşünme gibi zihinsel süreçlere odaklanacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Bilişsel psikoloji ve öğrenme psikolojisinde kuramsal bilgileri tanımlayabilme, açıklayabilme ve yorumlayabilme.
- 2- Gerçek yaşam ayarları hakkında teorik bilgileri uygulayabilme.
- 3- İnsan davranış ve bilişsel süreçlerini tanımlayabilir ve açıklayabilir.
- 4- Zihinsel süreçlerdeki bireysel farklılıkları açıklayabilecektir.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders anlatımı, araştırma egzersizleri, ödevler |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Klasik Koşullama ve Alışma |
|
3 |
Klasik Koşullama |
|
4 |
Enstrümantal Koşullama |
|
5 |
Enstrümantal Koşullama |
|
6 |
Enstrümantal Koşullama |
|
7 |
Ara Sınav |
|
8 |
Sözel Öğrenme |
|
9 |
Uzun Süreli Bellek |
|
10 |
Kısa Süreli Bellek |
|
11 |
Ara Sınav |
|
12 |
Kodlama |
|
13 |
Mekansal Öğrenme |
|
14 |
Değerlendirme |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Learning and Memory: Principles, Processes and Procedures, W. S., 5thed., Routledge, 2018. |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
3 |
Proje |
3 |
5 |
Ödev |
6 |
4 |
Final Sınavı |
1 |
41 |
Ara Sınavlar |
2 |
42 |
Proje Sunumları (Akranlar tarafından değerlendirilme) |
4 |
5 |
Total: |
30 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 5.5 | 11 |
Proje | 3 | 5 | 15 |
Ödev | 6 | 5 | 30 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınavlar | 5 | 5 | 25 |
Proje Raporlarının Sunumu | 2 | 6 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek