| Akademik Birim: |
Psikoloji |
| Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
| Ön Koşullar |
Yok |
| Öğrenim Dili: |
İngilizce |
| Dersin Düzeyi: |
Lisans |
| Dersin Koordinatörü: |
- - |
| Dersin Amacı: |
1- Kişiliğin teorik altyapısını tanımlamayı, açıklayabilmeyi ve yorumlayabilmeyi öğretmek. 2- Kişilik teorilerini uygulayabilmeyi öğretmek. 3- İnsan davranış, biliş ve duygu süreçlerini tanımlayıp açıklayabilmeyi öğretmek. |
| Dersin İçeriği: |
Bu dersin amacı, çeşitli kişilik teorilerini tanıtmak ve değerlendirmektir. Kişilik kuramlarının tarihsel gelişimi, kişilik tanımları, kişilik ölçme ve değerlendirme, psikoanalitik, davranışsal, insancıl, ayırıcı özellik, biyolojik, davranışçı/sosyal öğrenmeci ve bilişsel gibi temel kişilik yaklaşımları işlenecek konular arasındadır. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Kişiliğin teorik altyapısını tanımlar, açıklayabilir ve yorumlayabilir.
- 2- Kişilik teorilerini uygulayabilir.
- 3- İnsan davranış, biliş ve duygu süreçlerini tanımlayıp açıklayabilir.
|
| Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders anlatımı, araştırma egzersizleri, ödevler |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 |
Giriş |
|
| 2 |
Kişilik Nedir? |
|
| 3 |
Kişilik Nasıl İncelenir ve Değerlendirilir? |
|
| 4 |
Kişiliğin Psikanalitik Yönleri |
|
| 5 |
Kişiliğin Neo-Analitik ve Ego Yönleri |
|
| 6 |
Kişiliğin Biyolojik Yönleri |
|
| 7 |
Ara Sınav |
|
| 8 |
Davranışçı ve Öğrenme Yaklaşımları |
|
| 9 |
Bilişsel ve Sosyal-Bilişsel Yaklaşımlar |
|
| 10 |
Kişiliğin Özellik ve Beceri Yönleri |
|
| 11 |
Hümanist, Varoluşçu, Pozitif Yaklaşımlar |
|
| 12 |
Kişi-Durum Etkileşimi Yaklaşımı |
|
| 13 |
Cinsiyet Farklılıkları |
|
| 14 |
Değerlendirme |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
| # |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
| OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek