Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Psikopatoloji | PSYC 340 | Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 6 |
Akademik Birim: | Psikoloji |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | 1- Psikopatolojinin teorik altyapısını tanımlamayı, açıklayabilmeyi ve yorumlayabilmeyi öğretmek. 2- Teorik psikopatoloji bilgisini uygulayabilmeyi öğretmek. 3- İnsan davranış, biliş ve duygu süreçlerini tanımlayıp açıklayabilmeyi öğretmek. |
Dersin İçeriği: | Bu derste, normal ve anormal davranış kavramları, anormal davranış üzerine tarihsel bakış açıları ve anormal psikolojide araştırma yöntemleri incelenir. Ayrıca, kaygı, duygudurum, somatoform, disosiyatif bozuklukların tanısal özelliklerine ve bu psikolojik bozuklukların ortaya çıkma ve sürme mekanizmalarına farklı kuramsal yaklaşımlar eşliğinde odaklanılır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders anlatımı, araştırma egzersizleri, ödevler |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikopatoloji Bilimini Anlamak için Kavramsal Çerçeveye Giriş ve Anormalliği Tartışmak | |
2 | Normallik ve Anormallik: Anormalliğin Başlıca Göstergeleri. Tarihsel ve Anormal Davranışın Çağdaş Görüşleri. Siyasi Arka Plan, Sosyal ve Kültürel Arka Plan, Risk Faktörleri, Koruyucu Faktörler ve Esneklik | |
3 | Klinik Değerlendirme ve Tanı | |
4 | Stres: Stresin Fiziksel ve Ruh Sağlığı Üzerindeki Etkileri | |
5 | Anksiyete Bozuklukları | |
6 | Ara Sınav | |
7 | Duygudurum Bozuklukları ve İntihar | |
8 | Somatik ve Dissosiyatif Bozukluklar | |
9 | Kişilik Bozuklukları | |
10 | Ara Sınav | |
11 | Şizofreni ve Diğer Psikotik Bozukluklar | |
12 | Psikolojik Travma, OSB, TSSB, Dolaylı veya İkincil Travmatizasyon, Tükenmişlik ve Öz Bakım | |
13 | Tedavi, Psikoterapi ve Psikososyal Destek | |
14 | Genel Değerlendirme |
“ABNORMAL PSYCHOLOGY” by Jill M. Hooley, James N. Butcher, Matthew K. Nock & Susan Mineka, 17th edition, Pearson. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 3 |
Proje | 6 | 12 |
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) | 3 | 2 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 42 |
Final Sınavı | 1 | 41 |
Total: | 26 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 5.5 | 11 |
Proje | 3 | 5 | 15 |
Ödev | 6 | 5 | 30 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |