DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Psikopatoloji PSYC 340 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Psikoloji
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: 1- Psikopatolojinin teorik altyapısını tanımlamayı, açıklayabilmeyi ve yorumlayabilmeyi öğretmek. 2- Teorik psikopatoloji bilgisini uygulayabilmeyi öğretmek. 3- İnsan davranış, biliş ve duygu süreçlerini tanımlayıp açıklayabilmeyi öğretmek.
Dersin İçeriği: Bu derste, normal ve anormal davranış kavramları, anormal davranış üzerine tarihsel bakış açıları ve anormal psikolojide araştırma yöntemleri incelenir. Ayrıca, kaygı, duygudurum, somatoform, disosiyatif bozuklukların tanısal özelliklerine ve bu psikolojik bozuklukların ortaya çıkma ve sürme mekanizmalarına farklı kuramsal yaklaşımlar eşliğinde odaklanılır. 
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Psikopatolojinin teorik altyapısını tanımlar, açıklar ve yorumlayabilir.
  • 2- Teorik psikopatoloji bilgisini uygulayabilir.
  • 3- İnsan davranış, biliş ve duygu süreçlerini tanımlayıp açıklayabilir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı, araştırma egzersizleri, ödevler


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Psikopatoloji Bilimini Anlamak için Kavramsal Çerçeveye Giriş ve Anormalliği Tartışmak
2 Normallik ve Anormallik: Anormalliğin Başlıca Göstergeleri. Tarihsel ve Anormal Davranışın Çağdaş Görüşleri. Siyasi Arka Plan, Sosyal ve Kültürel Arka Plan, Risk Faktörleri, Koruyucu Faktörler ve Esneklik
3 Klinik Değerlendirme ve Tanı
4 Stres: Stresin Fiziksel ve Ruh Sağlığı Üzerindeki Etkileri
5 Anksiyete Bozuklukları
6 Ara Sınav
7 Duygudurum Bozuklukları ve İntihar
8 Somatik ve Dissosiyatif Bozukluklar
9 Kişilik Bozuklukları
10 Ara Sınav
11 Şizofreni ve Diğer Psikotik Bozukluklar
12 Psikolojik Travma, OSB, TSSB, Dolaylı veya İkincil Travmatizasyon, Tükenmişlik ve Öz Bakım
13 Tedavi, Psikoterapi ve Psikososyal Destek
14 Genel Değerlendirme 


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

“ABNORMAL PSYCHOLOGY” by Jill M. Hooley, James N. Butcher, Matthew K. Nock & Susan Mineka, 17th edition, Pearson.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 3
Proje 6 12
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 3 2
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 2 42
Final Sınavı 1 41
Total: 26 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama25.511
Proje3515
Ödev6530
Sunum/Jüriye Hazırlık4312
Diğer Uygulamalara Hazırlık3515
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler2510
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar2612
Final Sınavı133
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1       1     1          
OC2   3   1     2          
OC3       2     2 2 1