DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Öğrenme Psikolojisi PSYC 233 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Psikoloji
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Ahu GÖKÇE
Dersin Amacı: Bu dersin amacı: 1. öğrenme teorisi ile ilintili ana perspektifleri tanımlamak, 2. öğrenme teorisinin temel kavramlarını açıklamak, 3. öğrenme teorisine belirgin katkıları olan teoristleri ilgili kavram/teorilerle bağlantılandırabilmek, 4. öğrenme mekanizmaları ve kavramlarının psikoloji veya diğer sosyal bilimlerdeki kullanımlarını tanımlayabilmek için gerekli alt yapıyı kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders, öğrenme psikolojisindeki temel kuramları inceler; klasik, işleyiş ve araçsal koşullama ilkeleri, sosyal öğrenme kuramı, bilgi işleme modelleri, takviye ve ceza teorileri ile hayvan hafızası ve kognisyonu gibi konuları kapsar.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Öğrenme psikolojisinde kuramsal bilgileri tanımlayabilme, açıklayabilme ve yorumlayabilme
  • 2- Gerçek yaşam hakkında teorik bilgileri uygulayabilme
  • 3- İnsan davranış ve bilişsel süreçlerini tanımlayabilme ve açıklayabilme
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı, araştırma egzersizleri, ödevler


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş 
2 Klasik koşullanma
3 Klasik Koşullandırmanın İlkeleri ve Uygulamaları
4 Pekiştirme
5 Pekiştirme Uygulamaları
6 Ceza ve Sönme
7 Ara Sınav
8 Hayvanlarda Karmaşık Öğrenme
9 Bilişsel Bilim Yaklaşımı
10 Algı ve Örüntü Tanıma
11 Kısa süreli çalışma belleği
12 Ara Sınav
13 Öğrenme ve Hatırlama
14 Bilgiyi gerçek dünyada kullanmak


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Domjan, M. (2009). The Principles of Learning and Behavior. Wadsworth.


DİĞER KAYNAKLAR

Learning and memory: an integrative approach,D.A. Lieberman, Belmont, CA: Thomson/Wadsworth, 2004.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 3
Proje 6 12
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 3 2
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 2 42
Final Sınavı 1 41
Total: 26 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama25.511
Arazi Çalışması3515
Ödev6530
Sunum/Jüriye Hazırlık4312
Diğer Uygulamalara Hazırlık3515
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler2510
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar2612
Final Sınavı133
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3