Akademik Birim: |
Psikoloji |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
1- Bilgi isleme süreçlerine dair temel ilkeleri öğrenme. 2- Dikkat süreçlerine dair farklı teoriler hakkında bilgi edinme. 3- Bilişsel psikoloji / dikkat konularında bilimsel makale okuma ve kritik etme becerisinin gelişmesi. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, dikkat süreçlerinde var olan mekanizmaları derinlemesine incelemek için tasarlanmıştır. İçerikte mekânsal dikkat, nesne temelli dikkat, dikkat süreçlerinin yönetilmesi ve dikkatin yönlendirmesinde rol oynayan duygu ve bellek temelli faktörler yer alacaktır. Farklı dikkat süreçlerinin ve bu süreçlerin deneysel yöntemlerle incelenmesi de içeriği oluşturacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Bilişsel psikolojide temel konulara dair derinlemesine bilgi sahibi olma.
- 2- Eleştirel düşünme becerisiyle bilişsel psikoloji teori ve araştırma bulgularını dair derinlemesine bilgi sahibi olma.
- 3- Bilimsel faaliyetler yürütme becerisi kazanma (örn: araştırma önerisi / raporu yazma, araştırma bulgularını sunma).
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders anlatımı, araştırma egzersizleri, ödevler |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek